Z zestawienia przygotowanego przez ASM Sales Force Agency wynika, że poza zmianą na podium na czwarte miejsce spadł BOLT Market. Badanie polegało na przeanalizowaniu 11 czynników, a wśród nich dostęp do aplikacji, warunki dostawy, dostępność produktów czy obsługę klienta. Najwięcej punktów (38) zyskały zakupy z Jush!, Lisek APP zdobył 34,67 punktów, podium z wynikiem 27,33 zamyka debiutująca w zestawieniu usługa Biek, a tuż za nim z wynikiem 26 punktów znalazł się BOLT Market.

Analizy pokazują zmiany w porównaniu cen produktów analizowanych w koszyku zakupowym w różnych kanałach sprzedaży. Obecnie to właśnie zakupy w sklepach typu dark store są najdroższe, przewyższając cenę koszyka zakupowego w e-sklepach spożywczych o 4 proc. oraz w sieci sklepów tradycyjnych o 20 proc. W poprzednim zestawieniu zakupy w dark store były droższe od sklepów tradycyjnych o 11 proc. oraz tańsze od zakupów w sklepach internetowych o 6,5 proc. Wpływ na tego typu zmiany cen ma obecny, coraz wyższy poziom inflacji, w tym rosnące koszty transportu. Choć dostawy do klientów realizowane są głównie z wykorzystaniem jednośladów: rowerów, e-bike’ów lub hulajnóg, to dostarczenie produktów do magazynów odbywa się w tradycyjny sposób, co nie pozwala bardziej ograniczyć kosztów transportu.

Czytaj więcej

Kaufland testuje w Polsce samodzielne skanowanie produktów

Z przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency badania wynika, że najkrótszy deklarowany czas dostawy mają Lisek APP oraz Biek – 15 minut. W obu aplikacjach można śledzić czas dostawy na bieżąco. W przypadku usługi Jush! wartość ta waha się od 15 do 20 minut, natomiast Bolt Market deklaruje dostawę w czasie 20-30 minut.

- Sklepy typu dark store największą dynamikę rozwoju notowały w czasie pandemii. Obecnie zainteresowanie ich usługami wcale nie słabnie, co potwierdzają kolejne tego typu usługi, uruchamiane w polskich miastach – mówi Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency.