Polacy popierają bojkoty rynku rosyjskiego. Zwłaszcza osoby starsze

Aż 82 proc. Polaków popiera decyzję firm, które postanowiły wycofać się z działalności w Rosji po inwazji na Ukrainę. Symbolem złamania tej zasady jest Leroy Merlin.

Publikacja: 08.06.2022 11:07

Marką najczęściej porzucaną przez dalszą obecność na rosyjskim rynku jest Leroy Merlin

Marką najczęściej porzucaną przez dalszą obecność na rosyjskim rynku jest Leroy Merlin

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Badanie zrealizowane w maju przez agencję Inquiry na reprezentatywnej grupie Polaków wyraźnie pokazuje, że zdecydowana większość popiera firmy, które postanowiły wycofać się z działalności w Rosji. Poparcie to jest największe i najbardziej zdecydowane wśród najstarszej grupy Polaków – powyżej 55 roku życia.

– Widać wyraźnie, że Polacy są niezwykle mocno zaangażowani w kwestie związane z wojną na Ukrainie. Nie tylko pomagamy, ale również codziennie podejmujemy decyzje i działania mogące wpłynąć na sytuację. Presja ma sens i można odnieść wrażenie, że większość z nas rzeczywiście w to wierzy – mówi Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne