Reklama

Wojna zwiększa sprzedaż w polskich sklepach

Choć nastroje konsumentów w związku z sytuacją w Ukrainie dołują, to handlowcy widzą poprawę swojej sytuacji.

Publikacja: 06.04.2022 14:13

Wojna zwiększa sprzedaż w polskich sklepach

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Jak wynika z marcowego badania M/platform przeprowadzanego cyklicznie wśród właścicieli ponad 1,1 tys. małych sklepów, wskaźnik nastroju handlu tradycyjnego wzrósł aż o 14,4 pkt. do 46,7 pkt, mimo że był niższy od prognoz o 3,2 pkt. Prowadzący małe i średnie sklepy z optymizmem patrzą na kwiecień, wskaźnik prognozujący na kolejny miesiąc wyniósł bowiem 57,1 pkt. i pierwszy raz od sierpnia 2021 r. ponownie przekroczył 50 pkt. Wzrostowi wskaźników towarzyszą rosnące obroty w handlu tradycyjnym, których wartość w marcu zwiększyła się o 9 proc. rdr. Za wzrostem obrotów stał wzrost średniej wartości koszyka o 4,8 proc., ale w naszych koszykach było nieco mniej produktów niż przed rokiem – średnio 4,8 produktu w marcu 2022 w porównaniu do 5 w marcu 2021.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Walka o metale ziem rzadkich. Donald Trump spotka się z Xi Jinpingiem
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Unia Europejska w trójce największych partnerów handlowych Rosji
Handel
USA wszczynają dochodzenie w sprawie przestrzegania przez Chiny umowy handlowej z 2020 r.
Handel
Premier Kanady odpowiada Donaldowi Trumpowi. Jest gotowy wznowić rozmowy handlowe
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Trump zerwał rozmowy handlowe z Kanadą. Oburzyła go „oszukańcza reklama”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama