Jak wynika z marcowego badania M/platform przeprowadzanego cyklicznie wśród właścicieli ponad 1,1 tys. małych sklepów, wskaźnik nastroju handlu tradycyjnego wzrósł aż o 14,4 pkt. do 46,7 pkt, mimo że był niższy od prognoz o 3,2 pkt. Prowadzący małe i średnie sklepy z optymizmem patrzą na kwiecień, wskaźnik prognozujący na kolejny miesiąc wyniósł bowiem 57,1 pkt. i pierwszy raz od sierpnia 2021 r. ponownie przekroczył 50 pkt. Wzrostowi wskaźników towarzyszą rosnące obroty w handlu tradycyjnym, których wartość w marcu zwiększyła się o 9 proc. rdr. Za wzrostem obrotów stał wzrost średniej wartości koszyka o 4,8 proc., ale w naszych koszykach było nieco mniej produktów niż przed rokiem – średnio 4,8 produktu w marcu 2022 w porównaniu do 5 w marcu 2021.