Reklama

Wojna zwiększa sprzedaż w polskich sklepach

Choć nastroje konsumentów w związku z sytuacją w Ukrainie dołują, to handlowcy widzą poprawę swojej sytuacji.

Publikacja: 06.04.2022 14:13

Wojna zwiększa sprzedaż w polskich sklepach

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Jak wynika z marcowego badania M/platform przeprowadzanego cyklicznie wśród właścicieli ponad 1,1 tys. małych sklepów, wskaźnik nastroju handlu tradycyjnego wzrósł aż o 14,4 pkt. do 46,7 pkt, mimo że był niższy od prognoz o 3,2 pkt. Prowadzący małe i średnie sklepy z optymizmem patrzą na kwiecień, wskaźnik prognozujący na kolejny miesiąc wyniósł bowiem 57,1 pkt. i pierwszy raz od sierpnia 2021 r. ponownie przekroczył 50 pkt. Wzrostowi wskaźników towarzyszą rosnące obroty w handlu tradycyjnym, których wartość w marcu zwiększyła się o 9 proc. rdr. Za wzrostem obrotów stał wzrost średniej wartości koszyka o 4,8 proc., ale w naszych koszykach było nieco mniej produktów niż przed rokiem – średnio 4,8 produktu w marcu 2022 w porównaniu do 5 w marcu 2021.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
IKEA z ogromnym spadkiem zysku. Szwedzki gigant skończy z niskimi cenami?
Handel
Pfizer kupuje producenta leków na otyłość Metsera. Potężna transakcja
Handel
Potężna fala zwolnień w Black Red White. Pracę straci około 800 osób
Handel
Chiny pracują nad nowym systemem licencji na eksport metali ziem rzadkich
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Handel
CCC stawia na sklepy stacjonarne. Pokazuje plany na 2026 rok
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama