#RZECZoBIZNESIE: Łukasz Szczepański: Zabawki dla dorosłych będą hitem na święta

To będą rekordowe święta. Hitem będzie Harry Potter i zabawki dla dorosłych, czyli ogromny trend, który idzie do nas z zagranicy - mówi Łukasz Szczepański, prezes TopMall prowadzącego sklep Merlin.

Aktualizacja: 26.10.2016 15:04 Publikacja: 26.10.2016 14:53

#RZECZoBIZNESIE: Łukasz Szczepański: Zabawki dla dorosłych będą hitem na święta

Foto: Rzeczpospolita

Sprzedawcy zacierają już ręce przez zbliżającymi się świętami. W tym sezonie przewiduje się rekordowe zakupy.

- U nas zdecydowanie te święta będą rekordowe. Prowadzimy Merlin od marca tego roku. Z racji tego, że odbudowujemy istotny wolumen naszej marki, nasza sprzedaż rośnie dynamicznie z miesiąca na miesiąc – podkreśla Łukasz Szczepański.

Wpływ na te świetne prognozy dotyczące tegorocznych zakupów świątecznych ma ogólny wzrost zamożności Polaków, ale również dodatkowy zastrzyk gotówki w postaci 500+.

- Program 500+ na pewno wspomaga sprzedaż przez internet. Gros towarów, które oferujemy, jest adresowany do dzieci, w tym towary edukacyjne – mówi.

Które produkty będą w tym roku królowały na półkach?

- Jeżeli chodzi o książki, to już teraz zdecydowanym hitem jest Harry Potter, którego premierę mieliśmy w weekend – zaznacza.

- Bardzo ciekawą kategorią, której wzrost widzimy w tym roku i na którą stawiamy w tym okresie świątecznym jest coś, co nazywamy zabawkami dla dorosłych. To są gry planszowe, czyli ogromny trend, który idzie do nas z zagranicy, puzzle i wszelkie towary do kolorowania, malowania, składania… - wymienia.

Jak radzi sobie polski rynek e-commerce?

- E-commerce w Polsce rośnie bardzo dynamicznie. W tym roku rynek osiągnie już niemal 40 mld zł. Szacujemy, że tempo wzrostu wyniesie w tym roku 15 proc. Nie ma żadnego trendu, który wskazywałby na spadek tej dynamiki – mówi Szczepański.

To jednak wciąż tylko 5 proc. całej sprzedaży detalicznej w Polsce. W wielu zachodnich krajach wynik ten jest wyższy - w Stanach Zjednoczonych udział sprzedaży internetowej to 10 proc., w Wielkiej Brytanii zaś 15 proc.

Jak dodaje Szczepański, największy udział pod względem sprzedaży przez internet mają produkty elektroniczne. Klienci sklepów wirtualnych chętnie kupują również takie towary, jak książki, filmy i zabawki.

Handel
Aż 80 proc. Polaków nadal chce ograniczać wydatki
Handel
Polacy wydają coraz mniej na dzieci, za to więcej na zwierzęta
Handel
Niemieccy giganci handlowi planują fuzję po 60 latach podziału
Handel
Haribo ostrzega i wycofuje żelki „Happy Cola”. Konopie w słodyczach
Materiał Promocyjny
Obiekt z apartamentami inwestycyjnymi dla tych, którzy szukają solidnych fundamentów
Handel
Szwajcaria też traci na cłach Donalda Trumpa