Reklama
Rozwiń
Reklama

Marka nie zawsze najważniejsza. Marki własne rosną w siłę

Produktów pod nazwą znaną w sklepach tylko jednej sieci podbijają nie tylko rynek papieru toaletowego czy wody. To także coraz częściej sprzęt.

Publikacja: 04.02.2021 12:39

Marka nie zawsze najważniejsza. Marki własne rosną w siłę

Foto: AdobeStock

87 proc. konsumentów kupuje produkty przemysłowe sprzedawane pod marką własną sklepu przynajmniej od czasu do czasu - wynika z badania firmy Inquiry. Firma podaje, że 14 proc. specjalnie wybiera produkty dostępne pod marką własną, 40 proc. kupuje niektóre kategorie produktów, zaś 33 proc. kupuje marki własne non-food rzadko. Marki własne artykułów przemysłowych najchętniej są kupowane przez osoby w wieku 25-34 lata i mało zamożne. Na rynku spożywczym udział marek własnych wynosi ok 20 proc. w ujęciu wartościowym i nieco ponad 30 proc. w ilościowym.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
USA nie kupią chińskiego oleju? Nowe groźby Donalda Trumpa
Handel
Niepewny los ceł Donalda Trumpa. Eksperci dają mu 80 proc. szans na porażkę w sądzie
Handel
Generacja Z przyprawia sklepy o ból głowy
Handel
Chiny skokowo zwiększyły dostawy części do dronów
Handel
Ostra wymiana ciosów między USA a Chinami. Wchodzą w życie nowe cła i opłaty portowe
Reklama
Reklama