Reklama

Wadliwy towar zakupiony przez internet? Zobacz, co robić

Coraz częściej wybieramy internet jako źródło naszych zakupów. Można je zrobić z dowolnego miejsca, bez kolejek i czasem na korzystniejszych niż stacjonarnie warunkach. Taka forma nabywania różnych dóbr i usług może jednak nieść za sobą pewne niebezpieczeństwa, bo co zrobić gdy jakość towaru za który zapłaciliśmy nie odpowiada opisom podanym przez sprzedającego albo ma po prostu wady techniczne?

Aktualizacja: 09.12.2017 11:21 Publikacja: 09.12.2017 10:42

Wadliwy towar zakupiony przez internet? Zobacz, co robić

Foto: materiały prasowe

Odstąpienie od umowy

Zgodnie z art. 560. § 1. Kodeksu Cywilnego: „Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.” 

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Cios w e-sklepy, rekordowo mało otwarć
Handel
Temu, Shein i AliExpress pod lupą UE. Branża e-commerce domaga się zmian
Handel
Kłopotów Pepco ciąg dalszy. Bankrutuje w Niemczech
Handel
Kanadyjski bojkot amerykańskich alkoholi mocnych zadał wyjątkowo bolesny cios USA
Handel
Są nowe dane GUS. Sprzedaż detaliczna poniżej oczekiwań
Reklama
Reklama