Wadliwy towar zakupiony przez internet? Zobacz, co robić

Coraz częściej wybieramy internet jako źródło naszych zakupów. Można je zrobić z dowolnego miejsca, bez kolejek i czasem na korzystniejszych niż stacjonarnie warunkach. Taka forma nabywania różnych dóbr i usług może jednak nieść za sobą pewne niebezpieczeństwa, bo co zrobić gdy jakość towaru za który zapłaciliśmy nie odpowiada opisom podanym przez sprzedającego albo ma po prostu wady techniczne?

Aktualizacja: 09.12.2017 11:21 Publikacja: 09.12.2017 10:42

Wadliwy towar zakupiony przez internet? Zobacz, co robić

Foto: materiały prasowe

Odstąpienie od umowy

Zgodnie z art. 560. § 1. Kodeksu Cywilnego: „Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.” 

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
USA i Wielka Brytania zawarły umowę handlową. Ważna kwestia wciąż nierozwiązana
Handel
Prezes Renault ma uratować mocno zadłużony koncern luksusowy
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Handel
Pepco odcina chore i słabsze gałęzie