Wadliwy towar zakupiony przez internet? Zobacz, co robić

Coraz częściej wybieramy internet jako źródło naszych zakupów. Można je zrobić z dowolnego miejsca, bez kolejek i czasem na korzystniejszych niż stacjonarnie warunkach. Taka forma nabywania różnych dóbr i usług może jednak nieść za sobą pewne niebezpieczeństwa, bo co zrobić gdy jakość towaru za który zapłaciliśmy nie odpowiada opisom podanym przez sprzedającego albo ma po prostu wady techniczne?

Aktualizacja: 09.12.2017 11:21 Publikacja: 09.12.2017 10:42

Wadliwy towar zakupiony przez internet? Zobacz, co robić

Foto: materiały prasowe

Odstąpienie od umowy

Zgodnie z art. 560. § 1. Kodeksu Cywilnego: „Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.” 

Pozostało 88% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Polacy ruszyli na luksusowe zakupy
Handel
Świat nadal handluje z Rosją. Które firmy są na liście wstydu?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Handel
Handel jest najbardziej zadłużoną branżą. Powodem wojna sieci dyskontów