Odstąpienie od umowy
Zgodnie z art. 560. § 1. Kodeksu Cywilnego: „Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.”
Kupujący może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na nową albo zamiast jej wymiany żądać usunięcia wady. Czasem jednak usunięcie wady może okazać się niemożliwe bo np. wymaga dużych nakładów pracy i kosztów w porównaniu do zastąpienia towaru zupełnie nowym.
Klient ma prawo również zażądać obniżki ceny. W takim przypadku, cena powinna zostać obniżona do takiego poziomu w jakim wartość towaru uszkodzonego odpowiada towarowi pełnowartościowemu.
Jeżeli klient korzysta z roszczeń wynikających z niezgodności towaru z umową, sprzedawca odpowiada za wadę towaru jedynie, gdy wadę stwierdzono przed upływem 2 lat od wydania rzeczy kupującemu.
Niestety kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna - czyli pozwala na normalne korzystanie z rzeczy zgodnie z celem umowy, nie odbiega w sposób zasadniczy od cech funkcjonalnych oraz estetycznych, nie obniża wartości produktu i nie odbiega od złożonego zamówienia.