Wadliwy towar zakupiony przez internet? Zobacz, co robić

Coraz częściej wybieramy internet jako źródło naszych zakupów. Można je zrobić z dowolnego miejsca, bez kolejek i czasem na korzystniejszych niż stacjonarnie warunkach. Taka forma nabywania różnych dóbr i usług może jednak nieść za sobą pewne niebezpieczeństwa, bo co zrobić gdy jakość towaru za który zapłaciliśmy nie odpowiada opisom podanym przez sprzedającego albo ma po prostu wady techniczne?

Aktualizacja: 09.12.2017 11:21 Publikacja: 09.12.2017 10:42

Wadliwy towar zakupiony przez internet? Zobacz, co robić

Foto: materiały prasowe

Odstąpienie od umowy

Zgodnie z art. 560. § 1. Kodeksu Cywilnego: „Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.” 

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne