Wielkanoc nie da zarobić

Planowane wydatki będą mniejsze niż w ostatnich latach i mogą maleć przy nowych restrykcjach.

Aktualizacja: 23.03.2021 08:51 Publikacja: 22.03.2021 20:00

Wielkanoc nie da zarobić

Foto: Adobe Stock

Choć Wielkanoc pod względem rodzinnych wydatków jest znacznie skromniejsza niż Boże Narodzenie, to jednak na mapie handlowych okresów intensywnej sprzedaży zajmuje ważne miejsce. Pandemia jednak uderza również w nią, a zapowiedzi, iż mogą być wprowadzone kolejne restrykcje – z zakazem wychodzenia z domów włącznie – powodują, że skłonność do wydawania pieniędzy spada. Przed pandemią dodatkowe wydatki w tym okresie wynosiły nawet 10 mld zł, w tym będą co najmniej 20–30 proc. mniejsze, choć skala spadku zależy od ostatecznej wersji obowiązujących w danej chwili restrykcji.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Świat nie chce diamentów z Rosji. Rośnie góra niesprzedanych kamieni
Handel
Donald Trump przywraca cła na Meksyk, Kanadę i Chiny. Podał datę
Handel
Polacy pogodzili się z zakazem handlu w niedzielę
Handel
Polak najlepszym klientem Chińczyka. Należymy do światowych liderów
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Handel
Po Biedronce także Carrefour w Polsce pod kreską. I to jeszcze mocniej
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”