Polacy na spożywczych zakupach w sieci

Co siódmy internauta robi już takie zakupy regularnie. Rynek rośnie o 20 proc. rocznie

Aktualizacja: 05.02.2018 10:10 Publikacja: 05.02.2018 08:06

Polacy na spożywczych zakupach w sieci

Foto: 123rf.com

Z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej oraz sklepu Frisco.pl wynika, że najczęściej online kupujemy napoje, pieczywo, owoce i warzywa.

- Ta kategoria zakupów w sieci jest stosunkowa młoda jeśli chodzi o zwyczaje zakupowe polskich konsumentów, ale 20 proc. tempo rozwoju e-grocery w Polsce wskazuje, że to perspektywiczna gałąź e-handlu. Biorąc pod uwagę, że 1 / 3 kupujących żywność w sieci, robi to w niedziele - zakaz handlu w 2 niedziele w miesiącu, który wejdzie w życie w marcu i nie obejmie e-commerce - z dużym prawdopodobieństwem przyczyni się do wzrostu realizacji zakupów online w każdej kategorii, w tym FMCG - mówi Patrycja Sass - Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym
Handel
Allegro rozszerza program Smart
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości
Handel
Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją
Handel
Temu wygrywa z Allegro? Niekoniecznie