Polacy wciąż niechętnie kupują w zagranicznych e-sklepach

Ze sklepów internetowych zlokalizowanych poza rodzimymi krajami skorzystało już 54 proc. europejskich nabywców. To o 2 punkty proc. więcej niż w 2016 r. – wynika z najnowszych badań „Barometer E-shopper 2017”.

Publikacja: 28.02.2018 13:04

Polacy wciąż niechętnie kupują w zagranicznych e-sklepach

Foto: materiały prasowe

Raport wskazuje, że międzynarodowe zakupy online są szczególnie popularne na Łotwie (86 proc.), w Portugalii (83 proc.), Chorwacji (81 proc.) i Szwajcarii (80 proc.). Eksperci wskazują, że mieszkańcy krajów o dużym rynku i popycie wewnętrznym, takich jak Niemcy, Wlk. Brytania czy Polska, korzystają z zagranicznych stron rzadziej.

Najpopularniejszymi produktami zamawianymi na zagranicznych witrynach są ubrania, elektronika, kosmetyki i obuwie. Najczęściej poszukiwanymi produktami, są te, które mimo doliczenia kosztów przesyłki są tańsze niż w kraju, oraz przedmioty trudno dostępne. Z badań wynika, że zainteresowanie zakupami w europejskich e-sklepach utrzymuje się rok do roku na mniej więcej tym samym poziomie (67 proc. w 2017 vs. 69 proc. rok wcześniej). Wyraźnym trendem jest wzrost zakupów w krajach pozaeuropejskich, szczególnie w Chinach (+4 proc.). W Polsce już 44 proc. osób kupujących za granicą zdecydowało się na zakupy z Chin (wzrost aż o 8 proc. Wszystko wskazuje na to, że odsetek takich internautów będzie dalej rósł. 31 proc. badanych internautów, którzy do tej pory nie dokonali zakupów na zagranicznych stronach, deklaruje bowiem gotowość do korzystania z takiej oferty. Eksperci wskazują jednak na bariery: dodatkowe opłaty, mało intuicyjną procedurę zwrotów, czy zbyt długi czas dostawy.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi