Raport wskazuje, że międzynarodowe zakupy online są szczególnie popularne na Łotwie (86 proc.), w Portugalii (83 proc.), Chorwacji (81 proc.) i Szwajcarii (80 proc.). Eksperci wskazują, że mieszkańcy krajów o dużym rynku i popycie wewnętrznym, takich jak Niemcy, Wlk. Brytania czy Polska, korzystają z zagranicznych stron rzadziej.
Najpopularniejszymi produktami zamawianymi na zagranicznych witrynach są ubrania, elektronika, kosmetyki i obuwie. Najczęściej poszukiwanymi produktami, są te, które mimo doliczenia kosztów przesyłki są tańsze niż w kraju, oraz przedmioty trudno dostępne. Z badań wynika, że zainteresowanie zakupami w europejskich e-sklepach utrzymuje się rok do roku na mniej więcej tym samym poziomie (67 proc. w 2017 vs. 69 proc. rok wcześniej). Wyraźnym trendem jest wzrost zakupów w krajach pozaeuropejskich, szczególnie w Chinach (+4 proc.). W Polsce już 44 proc. osób kupujących za granicą zdecydowało się na zakupy z Chin (wzrost aż o 8 proc. Wszystko wskazuje na to, że odsetek takich internautów będzie dalej rósł. 31 proc. badanych internautów, którzy do tej pory nie dokonali zakupów na zagranicznych stronach, deklaruje bowiem gotowość do korzystania z takiej oferty. Eksperci wskazują jednak na bariery: dodatkowe opłaty, mało intuicyjną procedurę zwrotów, czy zbyt długi czas dostawy.