Większość nowych sklepów internetowych szybko znika z rynku

Pierwsze e-sklepy padają już po roku od startu. Po siedmiu latach wciąż działa średnio już tylko co trzeci.

Aktualizacja: 21.03.2018 21:51 Publikacja: 21.03.2018 20:17

Większość nowych sklepów internetowych szybko znika z rynku

Sprzedaż internetowa rośnie od lat w tempie niemal 20 proc. rocznie, ale sukces nie każdemu jest pisany. Z entuzjazmem powstające firmy zajmujące się e-handlem mają niewielkie szanse.

– Polacy w 2010 r. zarejestrowali ponad 7,6 tys. e-sklepów, z tego na koniec stycznia 2018 mniej lub bardziej aktywnie działa 2,3 tys., co stanowi nieco ponad 30 proc. – mówi Tomasz Starzyk z wywiadowni Bisnode Polska, która zebrała dane specjalnie dla „Rzeczpospolitej". – Można zaryzykować stwierdzenie, że po upływie dziesięciu lat 80 proc. sklepów internetowych zniknie z rynku – dodaje.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Napięcie między USA a Chinami znów rośnie. Donald Trump w mocnych słowach o Xi Jinpingu
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Handel
Aż 80 proc. Polaków nadal chce ograniczać wydatki
Handel
Polacy wydają coraz mniej na dzieci, za to więcej na zwierzęta
Handel
Niemieccy giganci handlowi planują fuzję po 60 latach podziału
Handel
Haribo ostrzega i wycofuje żelki „Happy Cola”. Konopie w słodyczach