Reklama

Lidl przegonił Biedronkę, a tuż za nią Kaufland

Biedronka nie jest już najlepiej postrzeganą przez klientów siecią sklepów spożywczych. Sieci należące do Grupy Schwarz dominują.

Aktualizacja: 02.04.2018 12:07 Publikacja: 02.04.2018 11:00

Lidl przegonił Biedronkę, a tuż za nią Kaufland

Foto: Bloomberg

W ogólnym rankingu postrzegania detalistów po latach dominacji Allegro na pierwsze miejsce weszła sieć drogerii Rossmann. Z kolei w rankingu sieci spożywczych Lidl, po latach konsekwentnego pięcia się w górę, wyprzedził Biedronkę. Ranking przygotowany przez OC&C jest wynikiem corocznego badania opinii tysięcy konsumentów.

Swoją pierwszą pozycję Lidl, zdaniem autorów raportu, zawdzięcza temu, że szybciej dostrzega zmiany aspiracji i potrzeb polskich konsumentów. Należąca do Grupy Szwarz sieć potrafiła zaoferować klientom coś więcej niż „tylko" mądre (czyli tanie) zakupy – o pozycji Lidla miały zdecydować takie czynniki, jak wytworzenie wśród klientów wrażenia, że mają szeroki wybór światowych produktów (tygodnie tematyczne) czy rozwój kategorii non-food. Poza tym, przyspieszenie tempa wzrostu dochodów Polaków sprawiło, że tzw. smart shopping, czyli kierowanie się tylko lub przede wszystkim niską ceną i stosunkiem ceny do jakości, przestał dominować w przyzwyczajeniach Polaków. Dla wciąż postrzeganej głównie jako sieć z niskimi cenami Biedronki oznaczało to utratę najważniejszego atutu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Akcyzowa zabawa w kotka i myszkę z fiskusem
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Reklama
Reklama