Małe sklepy zarobiły na niedzielnym zakazie

W marcu ten segment rynku zwiększył liczbę transakcji o 18 proc., a ich wartość o 23 proc. w stosunku do lutego.

Aktualizacja: 18.04.2018 12:56 Publikacja: 18.04.2018 12:36

Małe sklepy zarobiły na niedzielnym zakazie

Foto: AdobeStock

Jak pokazują dane CMR, w marcu 2018 r. liczba transakcji zaraportowanych w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była o 18 proc. wyższa niż w lutym 2018 r., a całkowita wartość sprzedaży zwiększyła się o 23 proc. Wzrost ten wynikał nie tylko z większej liczby dni (marzec był o 3 dni dłuższy niż luty), ale też ze zwiększonych zakupów związanych z przygotowaniami do Wielkanocy. - W ujęciu rok do roku obroty sklepów małego formatu zwiększyły się o niemal 9 proc., mimo iż liczba transakcji spadła o 7 proc. – mówi Joanna Chilicka z Polskiej Izby Handlu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym
Handel
Allegro rozszerza program Smart
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości
Handel
Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją