Marki własne dostały zadyszki

Pod markami sieci handlowych na Zachodzie sprzedaje się nawet 50 proc. żywności. W Polsce ich udział doszedł do 20 proc. i... wyhamował.

Aktualizacja: 22.04.2018 21:46 Publikacja: 22.04.2018 21:00

Marki własne dostały zadyszki

Foto: 123RF

Prawie co druga ryba kupiona w sklepie, co trzeci jogurt czy mrożonka, co piąte płatki śniadaniowe kupowane są w Polsce pod marką własną sieci handlowej. Polska jest w połowie stawki między zachodem Europy, gdzie ich udział sięga nawet połowy rynku, a resztą świata, gdzie popularność marek własnych jest zdecydowanie mniejsza. Są jednak kategorie dla bardzo różnych grup docelowych, w których marki własne z kretesem przegrały z uznanymi brandami. To m.in. piwo i jedzenie dla dzieci.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym
Handel
Allegro rozszerza program Smart
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości
Handel
Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją