Firma PMR podaje, że choć spadek sprzedaży detalicznej odzieży i obuwia amortyzowany był wzrostami w kanale internetowym, to jednak nie wystarczyło to, by zrekompensować straty związanych z ograniczaniem wydatków na kategorie modowe. A te według badania przeprowadzonego przez PMR w sierpniu 2021 r. deklarowało 55 proc. respondentów. Ogółem całkowita liczba dni bez handlu sklepów modowych w galeriach w 2020 r., tj. objętych restrykcjami w związku z epidemią COVID-19, zakazem handlu w niedzielę i święta wyniosła 122.
Czytaj więcej
H&M wprowadza we współpracy z operatorem Klarna również w stacjonarnych sklepach opcję odroczonyc...
Rok 2021 przynosi branży odbicie, aczkolwiek z niskiej bazy i hamowane przez presję restrykcji obowiązujących w pierwszych miesiącach roku, po zniesieniu których klienci chętnie wracali do sklepów odzieżowych i obuwniczych. Prognozowana dynamika na ten rok wynosi 14 proc. i nie pozwala na odrobienie ubiegłorocznych strat, co, według prognoz PMR nastąpi dopiero w 2022 r.
Jak wynika z badania firmy 42 proc. respondentów czuje potrzebę uzupełnienia garderoby po ponad roku pandemii.