Producenci AGD inwestują coraz więcej w reklamę

Globalne wydatki branży AGD na marketing wzrosną w 2021 o 13 proc. i w kolejnych latach mają nadal szybko rosnąć.

Publikacja: 04.10.2021 15:02

Producenci AGD inwestują coraz więcej w reklamę

Foto: Adobe Stock

Zaraz po pierwszym lockdownie w branży AGD rozpoczął się trwający do dzisiaj boom. Zamknięci w domach w kolejnych falach pandemii konsumenci kupowali sprzęt, aby przynajmniej w ten sposób poprawić warunki życia. Koniunkturze sprzyjało też odwołanie przez wielu planów wakacyjnych, co przełożyło się błyskawicznie na ożywienie w branży budowlano-remontowej.

W efekcie według prognoz agencji mediowej Zenith wzrost wydatków na reklamę na 12 kluczowych rynkach świata w kategorii AGD wyniesie w 2021 roku 12,6 proc. i będzie wyższy niż wzrost reklamy ogółem, który szacowany jest w analogicznym okresie na 11,5 proc.

W 2023 roku inwestycje reklamowe w kategorii AGD przekroczą poziom wydatków sprzed pandemii już o 24 proc, a kanały cyfrowe zwiększą udział w wydatkach na reklamę sprzętu AGD z 55 proc. w 2020 do 57 proc. w 2023 r. Największe wzrosty wydatków reklamowych w AGD odnotują Indie i Rosja, odpowiednio 18 proc. i 16 proc. rocznie.

Pomimo złagodzenia restrykcji związanych z koronawirusem, Zenith przewiduje, że konsumenci nadal będą poświęcać więcej czasu i środków finansowych na domy i mieszkania niż przed pandemią i prognozuje wzrost wydatków na reklamę sprzętu AGD na poziomie 6 proc. w skali roku w latach 2022 i 2023.

Przewiduje, że globalne wydatki na reklamę marek AGD wzrosną z 4,4 mld dol. w 2020 do 5 mld dol. w 2021 r., znacznie przekraczając poziom 4,5 mld dol. wydanych w 2019 roku jeszcze przed pandemią. Do 2023 roku wydatki reklamowe osiągną 5,6 mld dol.

Telewizja pozostaje nadal istotnym kanałem budowania wizerunku marek AGD. Wydają w tych kanałach znacznie więcej niż przeciętna marka - w 2020 roku 29 proc. ich budżetów zostało ulokowanych właśnie w telewizji, w porównaniu do średnich rynkowych inwestycji w tym kanale na poziomie 24 proc.

Handel
Wojna cenowa cieszy konsumentów, ale coraz mocniej uderza w firmy handlowe
Handel
Ofiary wojny cenowej. Za szalone promocje ktoś w końcu zapłaci
Handel
Znana japońska marka odzieżowa otwiera pierwszy sklep w Polsce
Handel
Producent sprzętu Thermomix zwiększa sprzedaż
Handel
Sankcje odcinają rosyjski handel