Europejski sektor luksusowy odnotował w ostatnich miesiącach szybkie tempo wzrostu, dzięki temu, że sklepy zostały ponownie otwarte po lockodwnach, a konsumenci wykorzystali pieniądze zaoszczędzone w okresach odosobnienia, aby teraz ponownie kupować drogie towary.
LVMH w lipcu informował, że w pierwszym półroczu tego roku jego sprzedaż rosła o 11 proc. w porównaniu z tym samym okresem z przed pandemicznego 2019 roku. Popytem cieszyły się przede wszystkim ubrania i akcesoria marek Louis Vuitton i Dior.
Koncern chce zwiększyć popularność swoich marek luksusowych wśród młodych ludzi. Dlatego zamierza zatrudnić w najbliższych latach 25 tys. osób w wieku poniżej 30 lat. We Francji firma chce zatrudnić 2,5 tys. osób na długoterminowe umowy i przyjąć 5 tys. stażystów.
Według Chantal Gaemperle, dyrektora ds. zasobów ludzkich i synergii w LVMH, cel zatrudnienia na nadchodzący rok oznacza wzrost o około 20 procent w porównaniu z poprzednimi latami.
Grupa zamierza wykorzystać różne metody rekrutacji nowego, młodego personelu, w tym oprzeć się na firmowym instytucie szkoleniowym we Francji i innych krajach, który koncentruje się na projektowaniu, rzemiośle i technikach sprzedaży. Planuje także rozszerzyć nauczanie w takich krajach, jak Włochy, Hiszpania, Niemcy i Japonia.