Dla polskich firm USA ważne prawie jak Rosja

Umacnia się rola USA wśród kluczowych rynków polskiego eksportu. Jak podaje Akcenta, międzynarodowa instytucja płatnicza obsługująca transakcje walutowe pomiędzy firmami, w ciągu ostatnich dziesięciu lat wartość sprzedaży polskich towarów na rynku amerykańskim wzrosła blisko 4,5-krotnie.

Publikacja: 14.03.2019 13:10

Dla polskich firm USA ważne prawie jak Rosja

Foto: Bloomberg

Obecnie jest to już 8. najważniejszy rynek zbytu dla polskich eksporterów, a wartość wysyłanych tam towarów (26,2 mld zł w 2018 r.) jest już zbliżona do tej, którą wysyłamy do Rosji (28,8 mld zł). Według Akcenty, potencjał do wzrostu polskiej ekspansji w Ameryce jest jeszcze spory, co widać po dynamice wzrostu sprzedaży: wśród dziesięciu najważniejszych dla Polski rynków USA zajęły pod tym względem pierwsze miejsce z przyrostem rzędu 12 proc. r/r.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Świat nie chce diamentów z Rosji. Rośnie góra niesprzedanych kamieni
Handel
Donald Trump przywraca cła na Meksyk, Kanadę i Chiny. Podał datę
Handel
Polacy pogodzili się z zakazem handlu w niedzielę
Handel
Polak najlepszym klientem Chińczyka. Należymy do światowych liderów
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Handel
Po Biedronce także Carrefour w Polsce pod kreską. I to jeszcze mocniej
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”