Jak tłumaczą w centrali państwowego operatora wszystko po to, by sprawnie obsłużyć szczyt świąteczny. Akcja jest skierowana głównie do klientów dużych miast wojewódzkich, gdzie można zaobserwować najwięcej zamówień na przesyłki paczkowe zamawiane w internecie i doręczyć przesyłki bezpośrednio do odbiorców.

– Poczta Polska jest obecnie najchętniej wybieranym partnerem logistycznym przez sklepy internetowe. Biznes paczkowy to dla spółki jeden z najważniejszych elementów strategii rozwoju – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej (PP).

Według PP ten rok będzie rekordowy pod względem liczby obsłużonych paczek. Ma to związek z bardzo szybkim rozwojem handlu internetowego. W ostatnich badaniach Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia do zamiaru zakupu prezentów przez internet przymierza się aż 80 procent respondentów, a 70 proc. badanych wybierze PP jako doręczyciela paczek z prezentami. Także ostatni barometr świąteczny Poczty Polskiej wskazuje, że już w tym roku wyślemy rekordową liczbę paczek. W okresie od 24 do 30 listopada Polacy wysłali o 29,89 proc. więcej paczek niż średnio w okresie od początku lutego do końca października tego roku.