Projekt wystartował 11 grudnia, a Centrum Innowacji będzie odpowiadać za całość procesów związanych z opracowywaniem nowych produktów. Dotyczy to zarówno przygotowywania specyfikacji i składników produktów, jak również projektów ich opakowań oraz identyfikacji wizualnej.
Centrum Innowacji będzie pracować nad artykułami, które będą dostosowane do potrzeb rynków Europy Środkowej, tj. Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Opracowane w Krakowie produkty będą trafiać na cztery rynki, co oznacza dla dostawców firmy nowe możliwości eksportowe. Otwarcie Centrum Innowacji jest kolejnym krokiem długofalowej współpracy Tesco z dostawcami i producentami. Już w 2002 roku, podpisując porozumienie z Ministerstwem Gospodarki, firma zadeklarowała wsparcie dla działań zmierzających do promocji polskich produktów na rynkach międzynarodowych.
W planach na rok 2015 jest m.in. stworzenie nowej gamy wyrobów bezglutenowych oraz poszerzenie gamy produktów premium. W najbliższych tygodniach na półkach sklepów Tesco pojawią się pierwsze produkty stworzone przez Centrum Innowacji – kapsułki do prania oraz nowa gama dań instant.
Otwarcie Centrum Innowacji jest kolejnym dowodem na rosnącą rolę marek własnych w portfolio super- i hipermarketów. Wcześniejszą inicjatywą Tesco było wprowadzenie „Gwarancji Satysfakcji". Tesco od tego roku oferuje klientom bezwarunkowy zwrot pieniędzy za zakupione produkty marki własnej, jeśli tylko klient ma w stosunku do nich jakiekolwiek uwagi czy zastrzeżenia.