Dane an temat preferencji internautów przygotowała firma Gemius. Największy ruch w e-sklepach oferujących literaturę, muzykę i filmy można zaobserwować w grudniu (na podstawie danych z okresu październik 2013–wrzesień 2014). Dane z grudnia 2013 roku pokazują, że odwiedziło je 21,3 proc. użytkowników sieci. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszyły się one miesiąc wcześniej, kiedy to ofertę analizowanych e-sklepów przeglądało 21,2 proc. internautów. Najmniejszy ruch odnotowano w nich w kwietniu, maju i lipcu 2014 r.

Spośród e-sklepów oferujących książki, muzykę lub filmy najpopularniejsze to Empik.com, Merlin.pl, i Matras.pl. Według najnowszych danych we wrześniu 2014 roku największym zainteresowaniem cieszył się Empik.pl, który przeglądało 1,88 mln internautów (8,6 proc. użytkowników sieci), oraz Merlin.pl, który odwiedziło 1,5 mln internautów (6,9 proc.). Wśród pięciu najpopularniejszych e-sklepów z tej grupy znalazły się też: Matras.pl (580 tys.), Gandalf.com.pl (460 tys.) i Ravelo.pl (300 tys.).

Analiza danych z września 2014 roku pokazuje też, że wśród użytkowników e-sklepów oferujących książki, muzykę i filmy jest więcej kobiet (2,41 mln) niż mężczyzn (1,94 mln).