Reklama

Co piąta sieć ma straty

Średnia rentowność w branży zmalała poniżej 1 proc. Już co piąta z największych firm ma straty.

Publikacja: 26.02.2015 21:00

Średnia rentowność ?w branży zmalała poniżej 1 proc. Już co piąta z największych firm ma straty.

Średnia rentowność ?w branży zmalała poniżej 1 proc. Już co piąta z największych firm ma straty.

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek jd Jerzy Dudek

W tym roku w Polsce przypadają dwie kampanie wyborcze: prezydencka i parlamentarna. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że wrócą w nich stare oskarżenia wobec sieci handlowych, że unikają płacenia w Polsce podatków i postulaty, by ukarać je np. opodatkowując obrót. Faktyczny obraz finansów branży jest jednak dużo mniej korzystny, niż przedstawiają to niektórzy politycy: wiele firm faktycznie podatków może nie płacić, bo nie ma z czego. Spośród 200 największych sieci ponad 20 proc. kończy rok finansowy ze stratą – wynika z danych wywiadowni gospodarczej Bisnode.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama