W Polsce działa ponad 20 tys. sklepów internetowych. To dziesięć razy więcej niż w 2006 r. – Rynek e-handlu rozwija się bardzo dynamicznie, ale – choć jeszcze się nie nasycił – konkurencja jest tak duża, że liczba firm działających online będzie spadać – twierdzi Iza Wiśniewska, ekspert Fundacji im. Lesława Pagi, która przygotowała raport nt. polskiego sektora e-commerce.
Z analizy wynika, że szansą dla rodzimych e-przedsiębiorstw jest w tej sytuacji wyjście na rynki zagraniczne. – Na taki ruch na razie zdecydowało się niewiele firm. Szkoda, bo potencjał jest ogromny. Brytyjczycy online kupują pięć razy więcej niż Polacy, Niemcy zaś wydają trzykrotnie więcej niż my. W krajach tych są też znacznie bardziej skłonni do kupowania w zagranicznych sklepach internetowych niż polscy użytkownicy sieci – tłumaczy Iza Wiśniewska.