Polacy pokochali Zalando i Bon Prix

Już 13 proc. internautów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Zainteresowanie platformami m.in. z Niemiec i Wielkiej Brytanii skoczyło o 45 proc.

Aktualizacja: 13.04.2015 23:21 Publikacja: 13.04.2015 22:00

Rodzimi internauci coraz częściej kupują na zagranicznych platformach. Dynamika jest większa niż cał

Rodzimi internauci coraz częściej kupują na zagranicznych platformach. Dynamika jest większa niż całego e-commerce.

Foto: 123RF

Polacy coraz częściej robią zakupy w zagranicznych e-sklepach. Szacuje się, że rocznie wydajemy w ten sposób ponad 2 mld zł. Choć to stosunkowo niewiele w porównaniu z wartością całego polskiego rynku e-commerce, która sięga 31 mld zł, to jednak zakupy za granicą zyskują na znaczeniu. I to zdecydowanie szybciej niż cały e-handel. W 2014 r. dynamika wydatków w sklepach zarejestrowanych poza Polską sięgnęła 45 proc. (w tym czasie polski e-commerce urósł o 19 proc.).

Pozostało 93% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Polacy ruszyli na luksusowe zakupy
Handel
Świat nadal handluje z Rosją. Które firmy są na liście wstydu?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Handel
Handel jest najbardziej zadłużoną branżą. Powodem wojna sieci dyskontów