Reklama
Rozwiń

Zakupy razem z kawą i hot-dogiem

Od 2007 r. zniknęło 30 tys. sklepów spożywczych. Reszta walczy o klientów nie tylko niskimi cenami. Coraz ważniejsze są usługi, jak finanse czy gastronomia.

Aktualizacja: 19.08.2015 06:33 Publikacja: 18.08.2015 21:00

Sieci handlowe inwestują w usługi dodatkowe- Żabka sprzedaje 2mln hot-dogów miesięcznie, Tesco ma mi

Sieci handlowe inwestują w usługi dodatkowe- Żabka sprzedaje 2mln hot-dogów miesięcznie, Tesco ma miesięcznie nawet ponad mln klientów w swoich Bistro.

Foto: Bloomberg

Na sklepowych półkach promocja goni promocję, ale klientom powoli przestaje to wystarczać. Choć cena jest wciąż kluczowym kryterium wyboru towarów, to jednak nie mniej ważna jest wygoda konsumenta, jakość i szerokość oferty czy bliskość sklepu od domu.

Ze spełnieniem tych wymogów coraz lepiej radzą sobie małe sklepy, które wygrywają lokalizacją. Choć ich liczba spada, to trend dotyczy głównie niewielkich, tradycyjnych placówek. Obok rozwija się segment convenience – sklepów osiedlowych z rozbudowaną ofertą gastronomiczną i pakietem produktów finansowych. Właśnie one są teraz najdynamiczniej rosnącym segmentem rynku. I nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Handel
Grupa VRG na zakupach. W.Kruk przejmie znaną sieć butików
Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę