Zakupy razem z kawą i hot-dogiem

Od 2007 r. zniknęło 30 tys. sklepów spożywczych. Reszta walczy o klientów nie tylko niskimi cenami. Coraz ważniejsze są usługi, jak finanse czy gastronomia.

Aktualizacja: 19.08.2015 06:33 Publikacja: 18.08.2015 21:00

Sieci handlowe inwestują w usługi dodatkowe- Żabka sprzedaje 2mln hot-dogów miesięcznie, Tesco ma mi

Sieci handlowe inwestują w usługi dodatkowe- Żabka sprzedaje 2mln hot-dogów miesięcznie, Tesco ma miesięcznie nawet ponad mln klientów w swoich Bistro.

Foto: Bloomberg

Na sklepowych półkach promocja goni promocję, ale klientom powoli przestaje to wystarczać. Choć cena jest wciąż kluczowym kryterium wyboru towarów, to jednak nie mniej ważna jest wygoda konsumenta, jakość i szerokość oferty czy bliskość sklepu od domu.

Ze spełnieniem tych wymogów coraz lepiej radzą sobie małe sklepy, które wygrywają lokalizacją. Choć ich liczba spada, to trend dotyczy głównie niewielkich, tradycyjnych placówek. Obok rozwija się segment convenience – sklepów osiedlowych z rozbudowaną ofertą gastronomiczną i pakietem produktów finansowych. Właśnie one są teraz najdynamiczniej rosnącym segmentem rynku. I nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa.

Pozostało 91% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Polacy ruszyli na luksusowe zakupy
Handel
Świat nadal handluje z Rosją. Które firmy są na liście wstydu?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Handel
Handel jest najbardziej zadłużoną branżą. Powodem wojna sieci dyskontów