Aktualizacja: 05.10.2015 10:01 Publikacja: 05.10.2015 10:01
Foto: Fotorzepa/Adam Burakowski
Według szacunków PMR rynek marek własnych w Polsce wzrośnie o 6,6 proc. w 2015 roku i osiągnie wartość 44,4 mld zł. Perspektywy rozwoju są wciąż dobre, jednak do 2020 r. rynek nie powtórzy już takich wzrostów jak w latach 2009-2012.
Wolniejszy wzrost jest pochodną niższych wzrostów sprzedaży marek własnych w dyskontach, odpowiadających obecnie za 66 proc. jego wartości. Dotyczy to zwłaszcza lidera rynku, Biedronki, w której udział marek własnych w obrotach jest z każdym rokiem niższy. Aktualnie wynosi ok. 50 proc. podczas gdy jeszcze w 2009 r. wynosił 58 proc. Podobny trend zaobserwować można na przykładzie Lidla, który również w ostatnim czasie mocno poszerzył ofertę produktów markowych.
W kwietniu w sklepach było drożej średnio o 5,6 proc., podczas gdy jeszcze przed miesiącem było to 6,7 proc. r./...
Abonament, w którego w ramach użytkownicy dostają darmowe dostawy czy dodatkowe promocje, zyskał nowe funkcjonal...
Donald Trump wykonał kolejny krok w stronę poprawy relacji handlowych między Stanami Zjednoczonymi a Chinami. Pr...
Handlowa spółka Żabka opublikowała raport za I kwartał 2025 r. Podtrzymała długoterminowe cele.
Liczba użytkowników chińskiego serwisu już o milion przekracza wynik polskiej platformy i wynosi 18,9 mln. Jedna...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas