Marki własne rosną wolniej

Z powodu spadających udziałów ich sprzedaży w dyskontach rynek nie będzie rozwijał się już tak szybko.

Publikacja: 05.10.2015 10:01

Marki własne rosną wolniej

Foto: Fotorzepa/Adam Burakowski

Według szacunków PMR rynek marek własnych w Polsce wzrośnie o 6,6 proc. w 2015 roku i osiągnie wartość 44,4 mld zł. Perspektywy rozwoju są wciąż dobre, jednak do 2020 r. rynek nie powtórzy już takich wzrostów jak w latach 2009-2012.

Wolniejszy wzrost jest pochodną niższych wzrostów sprzedaży marek własnych w dyskontach, odpowiadających obecnie za 66 proc. jego wartości. Dotyczy to zwłaszcza lidera rynku, Biedronki, w której udział marek własnych w obrotach jest z każdym rokiem niższy. Aktualnie wynosi ok. 50 proc. podczas gdy jeszcze w 2009 r. wynosił 58 proc. Podobny trend zaobserwować można na przykładzie Lidla, który również w ostatnim czasie mocno poszerzył ofertę produktów markowych.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
To będą drogie święta. I musimy się do tego przyzwyczaić
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy