Panie uwielbiają zakupy, zwłaszcza internetowe

W wielu gospodarstwach domowych to kobiety podejmują kluczowe decyzje, ile i na co wydać.

Publikacja: 07.03.2016 21:00

Panie uwielbiają zakupy, zwłaszcza internetowe

Foto: 123RF

Według stereotypowej opinii kobiety zakupy wręcz uwielbiają. Nawet jeśli, podobnie jak w wielu innych dziedzinach, obiegowa opinia jest daleka od rzeczywistości, to jednak Polki także zmieniają swoje zwyczaje związane z zakupami i coraz częściej stawiają na ich formę elektroniczną.

Z badania przeprowadzonego przez porównywarkę Ceneo wynika, że co dziesiąta Polka kupuje w sieci już nawet kilka razy w tygodniu, a jedynie 6 proc. nigdy nie skorzystało z tej formy robienia zakupów.

Nawet z poprawką na to, że ankieta została przeprowadzona przez internet, czyli nie uwzględnia konsumentek niekorzystających z sieci, to i tak znacząca liczba.

– Jedna trzecia Polek przyznaje, że częściej zaopatruje się w e-sklepach niż w galeriach, marketach i butikach. A kolejne 30 proc. wydaje pieniądze tak samo często w internecie, co podczas standardowych zakupów – Marta Pietranik-Pacuła, rzecznik serwisu zakupowego Ceneo.pl.

Jak wyjaśnia, kobiety robią zakupy kilka razy w miesiącu, wydając jednorazowo po kilkaset złotych. – Wyraźnie widać, że Polki nie tylko przełamały obawy związane z zakupami na odległość, ale też doceniły wygodę, wybór i konkurencyjne ceny, a łatwe procedury zwrotu traktują jako swoisty bufor bezpieczeństwa – dodaje.

Panie kupują w internecie właściwie wszystko: ubrania, buty, kosmetyki, książki, produkty dla dzieci, ale także sprzęt AGD i elektroniczny. – Najmniej popularną kategorią są wciąż artykuły spożywcze, ale można się spodziewać, że i tutaj trend wkrótce się zmieni na rosnący – podaje Ceneo.

Dodatkowo o ile 60 proc. z nich najczęściej robi zakupy internetowe głównie z myślą o swoich potrzebach, o tyle już 36 proc. na pierwszym miejscu wskazuje oczekiwania rodziny.

Jednak nie brakuje głosów, że zachowania zakupowe kobiet w sklepach internetowych nie odbiegają od tych obserwowanych u mężczyzn.

– Jak wynika z naszego raportu, kobiety stanowią obecnie 53 proc. kupujących w sieci, a mężczyźni 47 proc. Bardzo podobnie wygląda sytuacja w przypadku niekupujących w ten sposób: 54 proc. to kobiety, a 46 proc. to mężczyźni – mówi Krzysztof Majkowski z firmy Gemius.

Od razu zastrzega, że z uwagi na to, że kobiet jest generalnie więcej i że, według danych GemiusAudience, bywają one nieco większą grupą internautów, nie możemy powiedzieć, że panie częściej robią zakupy w internecie niż mężczyźni.

Handel internetowy w Polsce wciąż błyskawicznie się rozwija. Co roku wydatki w tym segmencie rosną o kilka miliardów złotych – w 2016 r. ma to być już 45 mld zł. Z raportu firmy Gemius dla e-Commerce Polska wynika, że ten wzrost jest możliwy głównie dzięki internautom, którzy już robią zakupy w sieci. Blisko połowa e-konsumentów przewiduje, że w 2016 r. wydadzą w internecie podobną kwotę co w 2015, 26 proc. mówi o wzroście zakupów, a tylko 4 proc. o spadku.

Według stereotypowej opinii kobiety zakupy wręcz uwielbiają. Nawet jeśli, podobnie jak w wielu innych dziedzinach, obiegowa opinia jest daleka od rzeczywistości, to jednak Polki także zmieniają swoje zwyczaje związane z zakupami i coraz częściej stawiają na ich formę elektroniczną.

Z badania przeprowadzonego przez porównywarkę Ceneo wynika, że co dziesiąta Polka kupuje w sieci już nawet kilka razy w tygodniu, a jedynie 6 proc. nigdy nie skorzystało z tej formy robienia zakupów.

Pozostało 83% artykułu
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?