Według stereotypowej opinii kobiety zakupy wręcz uwielbiają. Nawet jeśli, podobnie jak w wielu innych dziedzinach, obiegowa opinia jest daleka od rzeczywistości, to jednak Polki także zmieniają swoje zwyczaje związane z zakupami i coraz częściej stawiają na ich formę elektroniczną.
Z badania przeprowadzonego przez porównywarkę Ceneo wynika, że co dziesiąta Polka kupuje w sieci już nawet kilka razy w tygodniu, a jedynie 6 proc. nigdy nie skorzystało z tej formy robienia zakupów.
Nawet z poprawką na to, że ankieta została przeprowadzona przez internet, czyli nie uwzględnia konsumentek niekorzystających z sieci, to i tak znacząca liczba.
– Jedna trzecia Polek przyznaje, że częściej zaopatruje się w e-sklepach niż w galeriach, marketach i butikach. A kolejne 30 proc. wydaje pieniądze tak samo często w internecie, co podczas standardowych zakupów – Marta Pietranik-Pacuła, rzecznik serwisu zakupowego Ceneo.pl.
Jak wyjaśnia, kobiety robią zakupy kilka razy w miesiącu, wydając jednorazowo po kilkaset złotych. – Wyraźnie widać, że Polki nie tylko przełamały obawy związane z zakupami na odległość, ale też doceniły wygodę, wybór i konkurencyjne ceny, a łatwe procedury zwrotu traktują jako swoisty bufor bezpieczeństwa – dodaje.