Nasz handel wypadł z grupy liderów

Całymi latami przodowaliśmy pod względem wzrostu sprzedaży żywności. Od kilku kwartałów Polska jest jednak coraz niżej w statystykach.

Publikacja: 08.03.2016 21:00

Nasz handel wypadł z grupy liderów

Foto: Bloomberg

Z najnowszego raportu firmy Nielsen wynika, że w IV kw. 2015 r. nominalna sprzedaż produktów spożywczych oraz chemicznych (tzw. FMCG) wzrosła u nas o 2 proc., co jest wynikiem na poziomie europejskiej średniej. Liderem badania była Turcja, wyprzedzając Węgry.

Nasze ósme miejsce wśród 21 badanych państw to daleki wynik, biorąc pod uwagę, że w cyklicznie prowadzonym badaniu Polska często zajmowała pierwszą pozycję. Nielsen podaje, że w tym okresie nasz rynek ilościowo urósł o 1,5 proc. (kwartał wcześniej było to 5 proc.), a wartościowo tylko 0,5 proc. (obie wartości zsumowane Nielsen podaje właśnie jako wskaźnik nominalny). Jednak nawet ten wzrost o 2 proc. był najwyższy od ponad roku.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym
Handel
Allegro rozszerza program Smart
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości
Handel
Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją