Reklama

Nasz handel wypadł z grupy liderów

Całymi latami przodowaliśmy pod względem wzrostu sprzedaży żywności. Od kilku kwartałów Polska jest jednak coraz niżej w statystykach.

Publikacja: 08.03.2016 21:00

Nasz handel wypadł z grupy liderów

Foto: Bloomberg

Z najnowszego raportu firmy Nielsen wynika, że w IV kw. 2015 r. nominalna sprzedaż produktów spożywczych oraz chemicznych (tzw. FMCG) wzrosła u nas o 2 proc., co jest wynikiem na poziomie europejskiej średniej. Liderem badania była Turcja, wyprzedzając Węgry.

Nasze ósme miejsce wśród 21 badanych państw to daleki wynik, biorąc pod uwagę, że w cyklicznie prowadzonym badaniu Polska często zajmowała pierwszą pozycję. Nielsen podaje, że w tym okresie nasz rynek ilościowo urósł o 1,5 proc. (kwartał wcześniej było to 5 proc.), a wartościowo tylko 0,5 proc. (obie wartości zsumowane Nielsen podaje właśnie jako wskaźnik nominalny). Jednak nawet ten wzrost o 2 proc. był najwyższy od ponad roku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama