Reklama

Partnerstwo sposobem na silną konkurencję

Polskie firmy coraz chętniej wybierają franczyzę jako metodę rozwoju.

Publikacja: 04.04.2016 22:00

Foto: 123rf.com

Działanie w grupie, pod jedną marką, ze wspólnymi promocjami to udany patent. Z raportu firmy doradczej Profit System oraz portalu Franchising.pl wynika, że na rynku działa ponad 1,1 tys. systemów franczyzowych, w ramach których funkcjonuje 68,4 tys. sklepów i punktów usługowych. To jedna z głównych dróg rozwoju małych firm, daje pracę nawet 460 tys. ludzi. 80 proc. marek franczyzowych to firmy polskie.

O franczyzie zrobiło się w Polsce głośno przy okazji ostatniej wersji ustawy o podatku obrotowym. Zakładała ona potraktowanie grup firm działających w tym systemie jako jednego podmiotu. Wtedy z racji wysokich obrotów wiele z nich wpadało w najwyższą zaproponowaną wówczas stawkę, co znacznie pogarszało ich możliwości na rynku. Doszło do publicznych protestów, które spowodowały, że resort finansów wycofał się z takich rozwiązań.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama