Wilczy apetyt Emperii

Właściciel Stokrotki chce wykorzystać koniunkturę na rynku detalicznym. Planuje przejęcie i wprowadza nowy format sklepów. W tym roku uruchomi 60–70 placówek.

Publikacja: 30.08.2016 18:46

Wilczy apetyt Emperii

Foto: 123RF

– Patrząc na nasze wyniki osiągane dzięki rozwojowi organicznemu, moglibyśmy pozostać przy takim modelu wzrostu. Apetyt jednak rośnie w miarę jedzenia. Naszym celem nie jest bowiem zwiększanie skali działania o 20–30 proc. rocznie, lecz skokowy wzrost. Wobec tego zamierzamy konsolidować rynek – mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

Spółka jest zainteresowana zarówno zakupem detalistów o polskim rodowodzie, jak i aktywami należącymi do zagranicznych koncernów. – Mam na myśli transakcje, dzięki którym nasze obroty wzrosłyby o 1 mld zł – ujawnia Kalinowski. Nie ukrywa, że realizacja tego celu może się wiązać z emisją akcji. – W branży widać teraz duże ruchy konsolidacyjne. Pasywność i konserwatyzm w kwestii przejęć mogłyby spowodować, że konkurencja odskoczyłaby Emperii – wskazuje Jakub Viscardi, analityk DM BOŚ.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Handel
USA i Wielka Brytania mają umowę handlową
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem