Reklama

Wilczy apetyt Emperii

Właściciel Stokrotki chce wykorzystać koniunkturę na rynku detalicznym. Planuje przejęcie i wprowadza nowy format sklepów. W tym roku uruchomi 60–70 placówek.

Publikacja: 30.08.2016 18:46

Wilczy apetyt Emperii

Foto: 123RF

– Patrząc na nasze wyniki osiągane dzięki rozwojowi organicznemu, moglibyśmy pozostać przy takim modelu wzrostu. Apetyt jednak rośnie w miarę jedzenia. Naszym celem nie jest bowiem zwiększanie skali działania o 20–30 proc. rocznie, lecz skokowy wzrost. Wobec tego zamierzamy konsolidować rynek – mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

Spółka jest zainteresowana zarówno zakupem detalistów o polskim rodowodzie, jak i aktywami należącymi do zagranicznych koncernów. – Mam na myśli transakcje, dzięki którym nasze obroty wzrosłyby o 1 mld zł – ujawnia Kalinowski. Nie ukrywa, że realizacja tego celu może się wiązać z emisją akcji. – W branży widać teraz duże ruchy konsolidacyjne. Pasywność i konserwatyzm w kwestii przejęć mogłyby spowodować, że konkurencja odskoczyłaby Emperii – wskazuje Jakub Viscardi, analityk DM BOŚ.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Największy koncern spożywczy świata stawia na roboty. Zniknie 16 tysięcy miejsc pracy
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama