Reklama

Wilczy apetyt Emperii

Właściciel Stokrotki chce wykorzystać koniunkturę na rynku detalicznym. Planuje przejęcie i wprowadza nowy format sklepów. W tym roku uruchomi 60–70 placówek.

Publikacja: 30.08.2016 18:46

Wilczy apetyt Emperii

Foto: 123RF

– Patrząc na nasze wyniki osiągane dzięki rozwojowi organicznemu, moglibyśmy pozostać przy takim modelu wzrostu. Apetyt jednak rośnie w miarę jedzenia. Naszym celem nie jest bowiem zwiększanie skali działania o 20–30 proc. rocznie, lecz skokowy wzrost. Wobec tego zamierzamy konsolidować rynek – mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

Spółka jest zainteresowana zarówno zakupem detalistów o polskim rodowodzie, jak i aktywami należącymi do zagranicznych koncernów. – Mam na myśli transakcje, dzięki którym nasze obroty wzrosłyby o 1 mld zł – ujawnia Kalinowski. Nie ukrywa, że realizacja tego celu może się wiązać z emisją akcji. – W branży widać teraz duże ruchy konsolidacyjne. Pasywność i konserwatyzm w kwestii przejęć mogłyby spowodować, że konkurencja odskoczyłaby Emperii – wskazuje Jakub Viscardi, analityk DM BOŚ.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Handel
Czy Trump dogadał się z Chinami w sprawie ceł i TikToka? Intrygujący wpis na Truth Social
Handel
Towar za towar. Rozkręca się handel barterowy między Rosją a Chinami
Handel
Chińskie śledztwo w sprawie chipów z USA. Rozmowy handlowe nabierają tempa
Reklama
Reklama