Wilczy apetyt Emperii

Właściciel Stokrotki chce wykorzystać koniunkturę na rynku detalicznym. Planuje przejęcie i wprowadza nowy format sklepów. W tym roku uruchomi 60–70 placówek.

Publikacja: 30.08.2016 18:46

Wilczy apetyt Emperii

Foto: 123RF

– Patrząc na nasze wyniki osiągane dzięki rozwojowi organicznemu, moglibyśmy pozostać przy takim modelu wzrostu. Apetyt jednak rośnie w miarę jedzenia. Naszym celem nie jest bowiem zwiększanie skali działania o 20–30 proc. rocznie, lecz skokowy wzrost. Wobec tego zamierzamy konsolidować rynek – mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

Spółka jest zainteresowana zarówno zakupem detalistów o polskim rodowodzie, jak i aktywami należącymi do zagranicznych koncernów. – Mam na myśli transakcje, dzięki którym nasze obroty wzrosłyby o 1 mld zł – ujawnia Kalinowski. Nie ukrywa, że realizacja tego celu może się wiązać z emisją akcji. – W branży widać teraz duże ruchy konsolidacyjne. Pasywność i konserwatyzm w kwestii przejęć mogłyby spowodować, że konkurencja odskoczyłaby Emperii – wskazuje Jakub Viscardi, analityk DM BOŚ.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama