Reklama
Rozwiń

LPP inwestuje w logistykę i ekologię

Już w 2021 r. 25 proc. sztuk odzieży LPP ma być wyprodukowanych z materiałów ekologicznych.

Publikacja: 23.10.2019 22:00

LPP inwestuje w logistykę i ekologię

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodowski

– Zainwestujemy 860 mln zł w nowe centrum dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim – poinformował w środę podczas kolejnej edycji konferencji „Made in Poland" organizowanej przez grupę LPP Marek Piechocki, prezes i główny akcjonariusz odzieżowej firmy. Jeszcze w prezentacji dla inwestorów po publikacji wyników za II kwartał br. firma podała, że inwestycje w ten obiekt sięgną w ciągu dwóch lat 400 mln zł. Jak powiedział prezes, w nowej wersji centrum dystrybucji ma być o 20 proc. większe niż pierwotnie planowane oraz bardziej zautomatyzowane. Obiekt ma być oddany do użytku w 2022 roku.

Akcjonariusze LPP niedawno zgodzili się na emisję obligacji o wartości 300 mln zł, które mają zostać przeznaczone na inwestycje. Marek Piechocki nie wykluczył kolejnych takich ruchów.

LPP w coraz większym stopniu staje się fashiontechem, czyli firmą odzieżową rozwijającą technologie. Spółka zakończyła już wdrażanie systemu RFID w marce Reserved. To tzw. elektroniczne metki, które mają poprawić efektywność, także w sklepach, ponieważ ich pracownicy będą mogli poświęcić więcej czasu na obsługę klientów.

Ta edycja konferencji grupy poświęcona była strategii jej zrównoważonego rozwoju w latach 2020–2025, czyli zmianom w produkcji i logistyce pod kątem dbałości o środowisko naturalne. A producenci ubrań i tkanin zajmują zaś drugie miejsce wśród gałęzi gospodarki pod względem udziału w emisji gazów cieplarnianych (5,4 proc. w 2017 r.).

Firma poinformowała, że wdraża program Eco Aware Production. Na przykład zakłada on, że w 2021 r. 25 proc. sztuk odzieży LPP ma być wyprodukowanych z materiałów ekologicznych, czyli wytworzonych w efekcie recylingu lub przetwarzania surowców biodegradowalnych. W 2025 r. połowa produktów Reserved ma spełniać te warunki.

W roku 2019, według prezesa LPP, grupa może mieć około 9,2–9,5 mld zł przychodu, a przyszły rok może zakończyć 10,5 mld zł obrotu. W 2021 r. 20 proc. generować ma e-commerce.

Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Grupa VRG na zakupach. W.Kruk przejmie znaną sieć butików
Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę