Kanadyjczycy widzą nasze atuty

Kanada przypomina trochę jeża z ostrymi kolcami, ale biznes jest otwarty na współpracę.

Aktualizacja: 20.09.2015 22:07 Publikacja: 20.09.2015 21:00

Kanadyjczycy widzą nasze atuty

Foto: Bloomberg

– Nie ma co ukrywać, rynek amerykański lub kanadyjski jest wymagający – mówi Leszek Gierszewski, prezes firmy Drutex. – Największe bariery wejścia w przypadku stolarki okienno-drzwiowej związane są chociażby z uzyskaniem certyfikatów wydanych przez lokalne instytucje certyfikujące – dodaje.

Prezes Gierszewski nie bez powodu wspomina o wymaganiach. Lista barier w dostępie do tego rynku jest bowiem dosyć długa. Ministerstwo Gospodarki wymienia chociażby kontyngenty importowe na niektóre towary (np. sery, drób), uciążliwe procedury inspekcji i certyfikacji żywności oraz procedury celne, specyficzne wymagania dotyczące etykietowania i opakowania towarów czy utrudnienia w dostępie do zamówień publicznych dla zagranicznych firm.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Gospodarka
Biznes dość krytycznie ocenia rok rządu Donalda Tuska
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Gospodarka
Firmy patrzą z nadzieją w przyszłość, ale uważają rok za stracony
Gospodarka
Ekonomiści o prognozach i wyzwaniach dla polskiej gospodarki. „Czasu już nie ma”
Gospodarka
Wiceminister Maciej Gdula: Polska nauka musi się wyspecjalizować
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gospodarka
Nacjonalizacja po rosyjsku: oskarżyć, posadzić, zagrabić