Reklama

Kanadyjczycy widzą nasze atuty

Kanada przypomina trochę jeża z ostrymi kolcami, ale biznes jest otwarty na współpracę.

Aktualizacja: 20.09.2015 22:07 Publikacja: 20.09.2015 21:00

Kanadyjczycy widzą nasze atuty

Foto: Bloomberg

– Nie ma co ukrywać, rynek amerykański lub kanadyjski jest wymagający – mówi Leszek Gierszewski, prezes firmy Drutex. – Największe bariery wejścia w przypadku stolarki okienno-drzwiowej związane są chociażby z uzyskaniem certyfikatów wydanych przez lokalne instytucje certyfikujące – dodaje.

Prezes Gierszewski nie bez powodu wspomina o wymaganiach. Lista barier w dostępie do tego rynku jest bowiem dosyć długa. Ministerstwo Gospodarki wymienia chociażby kontyngenty importowe na niektóre towary (np. sery, drób), uciążliwe procedury inspekcji i certyfikacji żywności oraz procedury celne, specyficzne wymagania dotyczące etykietowania i opakowania towarów czy utrudnienia w dostępie do zamówień publicznych dla zagranicznych firm.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Gospodarka
Złote góry dla powodzian. Lądek-Zdrój rok po potopie
Gospodarka
EBC znów zostawił stopy procentowe bez zmian
Gospodarka
Europejczycy czują się niepewnie, a młodzież jest sfrustrowana
Gospodarka
Korea Południowa ostrzega: inwestycje w USA zagrożone po akcji w fabryce Hyundaia
Gospodarka
Tak ma się rozwijać Polska do 2035 r. Rząd pokazał swoją strategię
Reklama
Reklama