Reklama

Kanadyjczycy widzą nasze atuty

Kanada przypomina trochę jeża z ostrymi kolcami, ale biznes jest otwarty na współpracę.

Aktualizacja: 20.09.2015 22:07 Publikacja: 20.09.2015 21:00

Kanadyjczycy widzą nasze atuty

Foto: Bloomberg

– Nie ma co ukrywać, rynek amerykański lub kanadyjski jest wymagający – mówi Leszek Gierszewski, prezes firmy Drutex. – Największe bariery wejścia w przypadku stolarki okienno-drzwiowej związane są chociażby z uzyskaniem certyfikatów wydanych przez lokalne instytucje certyfikujące – dodaje.

Prezes Gierszewski nie bez powodu wspomina o wymaganiach. Lista barier w dostępie do tego rynku jest bowiem dosyć długa. Ministerstwo Gospodarki wymienia chociażby kontyngenty importowe na niektóre towary (np. sery, drób), uciążliwe procedury inspekcji i certyfikacji żywności oraz procedury celne, specyficzne wymagania dotyczące etykietowania i opakowania towarów czy utrudnienia w dostępie do zamówień publicznych dla zagranicznych firm.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Gospodarka
Unia uderza w rosyjską ropę i jej nabywców. Pułap cenowy w dół, sankcje na Indie i Turcję
Gospodarka
Jak zmieniła się gospodarka USA i świata po pół roku rządów Trumpa?
Gospodarka
Kryzys już tu jest. Wszystkie starzejące się ręce na pokład
Gospodarka
Szansa dla początkujących przedsiębiorców. Rusza bezpłatny program mentoringowy
Gospodarka
Na stole w Brukseli 88 miliardów euro dla Ukrainy
Reklama
Reklama