Reklama

Globalne inwestycje wyhamują

Już nie Chiny, lecz Indie są głównym celem inwestorów. W 2015 roku globalna wartość inwestycji typu greenfield wzrosła, ale ich liczba zmalała.

Publikacja: 04.05.2016 21:00

Globalne inwestycje wyhamują

Foto: 123RF

Bezpośrednie inwestycje zagraniczne (FDI) typu greenfield w ub.r. na świecie nieco wzrosły – podobnie jak tworzona przez nie liczba nowych miejsc pracy. Zmalała jednak liczba nowych projektów. W globalnym rankingu pojawił się także nowy lider – wynika z raportu fDi Intelligence – specjalizującego się w inwestycjach zespołu analitycznego z Grupy Financial Times.

Łączna wartość wszystkich greenfieldowych FDI wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem o 9 proc., do 713 mld dol., przy 7-proc. spadku liczby inwestycji – do 11 930 projektów. Największa część z nich – blisko 45 proc. – trafiła do regionu Azji i Pacyfiku. Najwięcej zyskały Indie. W 2015 roku okazały się krajem o najwyższych nakładach inwestycyjnych z projektami o wartości 63 mld dol. Dzięki temu udało im się zdetronizować Chiny, dotychczasowego lidera w napływie inwestycji, który boryka się ze spowolnieniem dotychczasowego szybkiego tempa wzrostu gospodarczego. – Chiny odnotowały 23-proc. spadek w napływie kapitału i 16-proc. spadek w liczbie inwestycji – komentuje Courtney Fingar, szefowa fDi Magazine odpowiadająca za badania fDi Intelligence.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Gospodarka
Unia uderza w rosyjską ropę i jej nabywców. Pułap cenowy w dół, sankcje na Indie i Turcję
Gospodarka
Jak zmieniła się gospodarka USA i świata po pół roku rządów Trumpa?
Gospodarka
Kryzys już tu jest. Wszystkie starzejące się ręce na pokład
Gospodarka
Szansa dla początkujących przedsiębiorców. Rusza bezpłatny program mentoringowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Gospodarka
Na stole w Brukseli 88 miliardów euro dla Ukrainy
Reklama
Reklama