Kosztowne różnice pokoleniowe

Powiększają się rozbieżności pomiędzy konsumentami w zależności od ich wieku. Dla przedsiębiorstw to potężne wyzwanie oraz dodatkowe wydatki.

Aktualizacja: 06.05.2016 07:05 Publikacja: 05.05.2016 21:00

Kosztowne różnice pokoleniowe

Foto: Bloomberg

Firmy w Polsce muszą się zmagać nie tylko z konkurencją czy wpływem czynników makroekonomicznych, jak choćby deflacja. Z badania przeprowadzonego dla Boston Consulting Group wynika, że coraz większym wyzwaniem są dla nich również różnice pokoleniowe.

To, co młodsi konsumenci traktują jako absolutny pewnik, jak choćby wykorzystanie nowych technologii czy specjalne przywileje dla stałych klientów, dla starszych niekoniecznie ma aż tak duże znaczenie. Z kolei im konsument starszy, tym większą uwagę zwraca na dodatkowe elementy w działalności firm, np. tworzenie dobrych miejsc pracy czy sposób wykonania produktu, na co młodsi zwracają mniejszą uwagę.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Gospodarka
Niskie podatki, tanie kredyty i więcej mieszkań. Kandydaci na prezydenta obiecują
Gospodarka
Co proponują kandydaci na prezydenta dla gospodarki i na czyj koszt? Szybki przegląd
Materiał Promocyjny
Polska gospodarka na turboobrotach: PARP rozdysponuje miliardy na rozwój firm
Gospodarka
Unia uderza w tankowce i sojuszników Rosji. 200 jednostek na czarnej liście
Gospodarka
FOR: Na stosunek do prywatyzacji duży wpływ ma to, jak o niej mówimy