Budynek NYSE w dniu debiutu ozdobiony był wielkim banerem z logo Spotify. Tuż pod nim zawisły narodowe flagi - dwie amerykańskie i jedna... szwajcarska. Zwrócił na to uwagę na Twitterze jeden z jego użytkowników.

Chwilę później pomyłkę poprawiono i na budynku zawisła szwedzka flaga. Wpadkę skomentowała też sama NYSE na swoim twitterowym profilu.

Cena akcji po pierwszym dniu notowań wzrosła o blisko 13 proc., a w najlepszym momencie drożały one nawet o 28 proc. wobec ustalonego kursu odniesienia. Ostatecznie, na koniec dnia rynek ustalił kapitalizację firmy na nieco ponad 26 mld dol.

Spotify zdecydowało się na nietypowy rodzaj debiutu giełdowego – DPO, czyli Direct Public Offering. Taki debiut opiera się na wprowadzeniu do obrotu wyłącznie istniejących akcji (nie są emitowane nowe) i nie daje firmie możliwości pozyskania dodatkowego kapitału.