O giełdowym debiucie największego w Europie sklepu internetowego z ubraniami spekulowano od tak dawna, że powoli branża przestała wierzyć, iż kiedykolwiek do tego dojdzie.
Tymczasem spółka podała właśnie, że chce sprzedać maksymalnie 28,1 mln akcji w cenie 18–22,5 euro. Nowi akcjonariusze mogą kupić do 11,3 proc. kapitału zakładowego.
Jeśli dojdzie do sprzedaży akcji po cenie maksymalnej, wówczas cała firma warta będzie ok. 5,6 mld euro.
Sklep wystartował w 2008 r. Został założony przez braci Samwer, którzy nie ukrywają, iż zazwyczaj, uruchamiając nowy biznes, bardzo inspirują się już funkcjonującymi, głównie na rynku amerykańskim, rozwiązaniami.
W ten sposób uruchomili m.in. firmę taksówkową EasyTaxi, serwis zakupów grupowych CityDeal (kupił go Groupon) czy platformę do zamówień posiłków przez internet – Foodpanda.