W lutym obuwnicze CCC wypracowało 103 mln zł przychodów, czyli o 22 proc. więcej niż rok wcześniej. To wolniejsze tempo niż styczniowy wzrost o 43 proc., do 127 mln zł.
– Rezultaty CCC określiłabym jako neutralne, biorąc pod uwagę 22-proc. dynamikę sprzedaży i 24-proc. tempo zwiększenia powierzchni handlowej. W Polsce sprzedaż porównywalna wzrosła o ok. 5 proc., na plusie była też w Czechach i na Słowacji, na niewielkim minusie na Węgrzech. Pojawia się pytanie o marże, których CCC nie publikuje, ale jeszcze w lutym oczekiwałabym raczej płaskich rentowności rok do roku, choć rosną obawy o presję ze strony mocnego dolara na marże w kolejnych miesiącach. Raczej negatywnie oceniłabym dane dotyczące sprzedaży na mkw. placówek na nowych rynkach, zwłaszcza w Niemczech i Austrii. Po raz kolejny efektywność sprzedaży pozostaje tam znacząco poniżej wartości w Polsce przy zdecydowanie wyższych kosztach – mówi Maria Mickiewicz, analityk BESI Grupo Novo Banco.