Znana amerykańska sieć restauracji wchodzi do Polski

Popeyes otworzy swoją pierwszą restaurację w w lipcu we Wrocławiu. Póki co nie informuje o planach uruchamiania kolejnych lokali w naszym kraju.

Publikacja: 01.06.2023 09:27

Znana amerykańska sieć restauracji wchodzi do Polski

Foto: Bloomberg

Popeyes to sieć restauracji szybkiej obsługi z USA, która została ałożona w Nowym Orleanie w 1972 r. Znana jest z kurczaka marynowanego w mieszance przypraw Louisiana Cajun jak i dodatków typowych dla kuchni amerykańskiej. To jedna z największych na świecie restauracji szybkiej obsługi głównie z daniami z kurczakiem, ma prawie 4,2 tys. restauracji w USA i na całym świecie. Popeyes jest spółką zależną Restaurant Brands International, jednej z największych na świecie firm zajmujących się restauracjami szybkiej obsługi z ponad 35 mld dol. rocznej sprzedaży i około 30 tys. restauracji w ponad 100 krajach pod markami Burger King, Tim Hortons, właśnie Popeyes i Firehouse Subs. Markę Popeyes do Polski wprowadza firma Rex Concepts.

Czytaj więcej

Wielka sieć fastfood wchodzi do Europy. Amerykanie rzucą wyzwanie KFC

- Z ogromnym entuzjazmem wprowadzamy tę kultową markę na polski rynek. Wierzymy, że goście pokochają wyraziste smaki prosto z Luizjany - mówi Jakub Aleksandrowicz, dyrektor marketingu Popeyes CEE.

Pierwsza polska restauracja sieci znajdować się będzie w Food Stacji Pasażu Grunwaldzkiego. Nowo powstająca restauracja stworzy dziesiątki miejsc pracy, a Popeyes wciąż prowadzi rekrutację na różne stanowiska.

Rynek jest trudny,  gdy nadchodzą trudne czasy. Polacy, łapiąc się za kieszenie, zazwyczaj zaczynają od ograniczania wydatków na rozrywki poza domem. W tej grupie znajdują się wydatki na gastronomię, co już widać po wynikach sektora. Raporty ARC Rynek i Opinia czy GfK Polonia wskazują, że takie oszczędności deklaruje grupa ok. 40-50 proc. ankietowanych.

Czytaj więcej

W których polskich miastach gigant fast food Popeyes otworzy lokale?

Z danych wywiadowni Dun & Bradstreet wynika, że w 2022 r. gwałtownie wrosła liczba zawieszanych działalności gastronomicznych. - To blisko 6,5 tys. punktów, co w porównaniu do końca 2021 r. stanowi blisko 260 proc. wzrost – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet. - Blisko 2/3 branży gastronomicznej jest w słabej kondycji finansowej. Jednocześnie aż 56 proc. badanych restauracji jest w kondycji raczej słabej i 12 proc. w bardzo złej – dodaje.

Analitycy zwracają uwagę, że powodem słabnącej sytuacji polskiej gastronomii a przede wszystkim stałych punktów restauracyjnych jest galopująca inflacja, wzrost stałych kosztów własnych, a przede wszystkim spadek liczby klientów, w których podobnie jak w biznes uderza wzrost cen.

Popeyes to sieć restauracji szybkiej obsługi z USA, która została ałożona w Nowym Orleanie w 1972 r. Znana jest z kurczaka marynowanego w mieszance przypraw Louisiana Cajun jak i dodatków typowych dla kuchni amerykańskiej. To jedna z największych na świecie restauracji szybkiej obsługi głównie z daniami z kurczakiem, ma prawie 4,2 tys. restauracji w USA i na całym świecie. Popeyes jest spółką zależną Restaurant Brands International, jednej z największych na świecie firm zajmujących się restauracjami szybkiej obsługi z ponad 35 mld dol. rocznej sprzedaży i około 30 tys. restauracji w ponad 100 krajach pod markami Burger King, Tim Hortons, właśnie Popeyes i Firehouse Subs. Markę Popeyes do Polski wprowadza firma Rex Concepts.

Gastronomia
Rekord! Zamówił w rok 865 dostaw jedzenia. Głównie kebabów
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Gastronomia
Burger drwala wrócił do McDonald's. Cena na sezon 2024/2025
Gastronomia
Polaków stać na coraz mniej schabowych i pizzy. W Polsce drożej niż we Włoszech
Gastronomia
Popularna sieć restauracji amerykańskich na skraju bankructwa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gastronomia
Nowy prezes Starbucks chce uprościć menu i przyciągnąć klientów