Popeyes to sieć restauracji szybkiej obsługi z USA, która została ałożona w Nowym Orleanie w 1972 r. Znana jest z kurczaka marynowanego w mieszance przypraw Louisiana Cajun jak i dodatków typowych dla kuchni amerykańskiej. To jedna z największych na świecie restauracji szybkiej obsługi głównie z daniami z kurczakiem, ma prawie 4,2 tys. restauracji w USA i na całym świecie. Popeyes jest spółką zależną Restaurant Brands International, jednej z największych na świecie firm zajmujących się restauracjami szybkiej obsługi z ponad 35 mld dol. rocznej sprzedaży i około 30 tys. restauracji w ponad 100 krajach pod markami Burger King, Tim Hortons, właśnie Popeyes i Firehouse Subs. Markę Popeyes do Polski wprowadza firma Rex Concepts.
Czytaj więcej
Jak informuje „The Wall Street Journal”, na europejskim rynku fast foodów wkrótce zrobi się tłoczniej. Kolejny gigant, sieć Chick-fil-A, znana z kanapek z kurczakiem, planuje wejście do Europy. Do 2030 roku Amerykanie chcą się tu zadomowić.
- Z ogromnym entuzjazmem wprowadzamy tę kultową markę na polski rynek. Wierzymy, że goście pokochają wyraziste smaki prosto z Luizjany - mówi Jakub Aleksandrowicz, dyrektor marketingu Popeyes CEE.
Pierwsza polska restauracja sieci znajdować się będzie w Food Stacji Pasażu Grunwaldzkiego. Nowo powstająca restauracja stworzy dziesiątki miejsc pracy, a Popeyes wciąż prowadzi rekrutację na różne stanowiska.
Rynek jest trudny, gdy nadchodzą trudne czasy. Polacy, łapiąc się za kieszenie, zazwyczaj zaczynają od ograniczania wydatków na rozrywki poza domem. W tej grupie znajdują się wydatki na gastronomię, co już widać po wynikach sektora. Raporty ARC Rynek i Opinia czy GfK Polonia wskazują, że takie oszczędności deklaruje grupa ok. 40-50 proc. ankietowanych.