Strony zdecydowały nie podawać wartości transakcji, która ma zostać sfinalizowana w czwartym kwartale 2022 r. W komunikacie czytamy, że Da Grasso to jedna z wiodących sieci franczyzowych pizzerii w Polsce, że 193 lokalami w całym kraju.
Sprzedaż konsumencka sieci franczyzowych lokali w 2021 r. wyniosła 53 mln euro, zaś przychody spółki Da Grasso to 13,6 mln euro. Znormalizowana EBITDA wyniosła 2,5 mln euro w 2021 r. Da Grasso powstało w 1996 r., ma siedzibę w Łodzi i zatrudnia 51 pracowników.
Czytaj więcej
Sfinks Polska – spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – otrzymała kolejne oświadczenie od udziałowców Da Grasso, w którym stwierdzają, że nie widzą możliwości uzgodnienia warunków transakcji sprzedaży udziałów Da Grasso i nie będą kontynuować negocjacji w tej sprawie.
- To dobrze zarządzana firma, która zbudowała pozycję na rosnącym polskim rynku pizzy. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy współpracować z założycielem i dyrektorem generalnym firmy, aby kontynuować rozwój koncepcji i rozszerzać sieć - mówi Thomas Ljungqvist, wiceprezes wykonawczy i pełniący obowiązki dyrektora generalnego Orkla Consumer & Financial Investments. - Dzięki bliższej współpracy z naszych istniejących platform pizzy, jesteśmy przekonani, że zbudujemy silniejsze firmy na drodze do stania się jedną z wiodących firm franczyzowych pizzy w Europie – dodał.
Orkla stała się głównym pretendentem na europejskim rynku pizzy dzięki serii transakcji od 2018 roku. Dzięki inwestycji w Da Grasso sieć Orkli będzie się składać z 860 pizzerii franczyzowych w Finlandii, krajach Beneluksu, Niemczech i Polsce. Portfolio będzie składać się z wiodących marek Kotipizza, New York Pizza i Da Grasso.