Moderator: redaktor Artur Osiecki, dziennik „Rzeczpospolita”
Uczestnicy:
Łukasz Grabowski, Zastępca Dyrektora Centrum Eksportu PAIH
Janusz Władyczak, prezes zarządu KUKE
Marek Niedużak, podsekretarz stanu, Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Aktualizacja: 17.12.2025 07:02 Publikacja: 08.09.2021 14:09
Moderator: redaktor Artur Osiecki, dziennik „Rzeczpospolita”
Uczestnicy:
Łukasz Grabowski, Zastępca Dyrektora Centrum Eksportu PAIH
Janusz Władyczak, prezes zarządu KUKE
Marek Niedużak, podsekretarz stanu, Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Patrycja Pendrakowska, prezes Instytutu Boyma
Piotr Stolarczyk, dyrektor ds. finansowania handlu w PEKAO SA
Według amerykańskiej Centralnej Agencji Wywiadowczej (CIA) Polska jest już na 21. miejscu (dane za 2019 r.) na liście globalnych eksporterów. Bezpośrednio przed nami plasują się Australia (pozycja 20.) oraz Szwajcaria (19.) i Belgia (18.). Czy Polska ma szansę szybko wejść do pierwszej dwudziestki światowych eksporterów? I co musi się stać, aby nasz kraj przesunął się w górę listy? Dane GUS za rok 2020 r., który stał pod znakiem pandemii koronawirusa, nastrajają optymistycznie. Polski eksport wyrażony w dolarach wzrósł w 2020 roku o 1,1 proc. (w złotych wzrósł o 2,8 proc., a w euro zanotował minimalny spadek na poziomie 0,3 proc.). Zanotowaliśmy też sporą nadwyżkę w handlu ze światem – 12 mld euro). Czego jednak można spodziewać się w globalnym handlu w najbliższym czasie? Jakie są szanse i zagrożenia? Jak zwiększyć liczbę eksporterów, szczególnie tych z MŚP?
Partnerzy relacji: KUKE, PAIH
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rp.pl
Zdrowa równowaga wymaga państwa silnego, lecz nie opresyjnego, i biznesu wpływowego, lecz nie wszechwładnego. Mu...
Dziś korzystanie z innowacyjnych terapii często wiąże się z uciążliwymi dojazdami pacjentów do ośrodków referenc...
Intensywnie pracujemy nad umowami między operatorami, przygotowujemy też systemy IT. Działamy także z punktami h...
At MSD, we have invested significantly in research and development in Poland in recent years. This investment ha...
To successfully undertake their digital transformation, small and medium-sized enterprises require financial and...
W świecie, w którym coraz częściej liczy się wygoda, szybkość i realne korzyści z codziennych wyborów, programy lojalnościowe zyskują na znaczeniu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas