Moderator: redaktor Marcin Piasecki, dziennik „Rzeczpospolita”
Uczestnicy:
• dr hab. Piotr Wachowiak, rektor SGH, prof. SGH
• dr Paweł Poszytek, dyrektor generalny, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
• Sebastian Stępak, CEO MSL CEE
„Rzeczpospolita” na Forum Ekonomicznym w Karpaczu 2025
Aktualizacja: 10.09.2025 08:46 Publikacja: 08.09.2021 09:25
Moderator: redaktor Marcin Piasecki, dziennik „Rzeczpospolita”
Uczestnicy:
• dr hab. Piotr Wachowiak, rektor SGH, prof. SGH
• dr Paweł Poszytek, dyrektor generalny, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
• Sebastian Stępak, CEO MSL CEE
• Alina Pszczółkowska, wiceprezes zarządu, AstraZeneca Pharma Poland
Do niedawna o cyfryzacji, automatyzacji gospodarki rozmawialiśmy w Polsce w kontekście bliżej nie określonej – ale niezbyt bliskiej – przyszłości, do której powinny się przygotowywać nasze dzieci. Wybuch pandemii sprawił jednak, że ta dość odległa przyszłość stała się rzeczywistością i już teraz wymaga zmian w firmach i na uczelniach. Ponad 1,5 roku życia z koronawirusem i ze zwiększonym nagle udziałem wirtualnej komunikacji, zdalnej pracy a także zdalnych zakupów wywołało poważne i chyba trwałe zmiany w zachowaniu konsumentów i w sposobie działania firm.
Na wirtualny marketing, sprzedaż online i całkowicie zdalną obsługę klienta muszą przestawić się nie przyszli, ale obecni specjaliści od sprzedaży czy marketingu. HR-owcy i menedżerowie muszą już trwale dostosować się do zarządzania zdalnymi, rozproszonymi zespołami, do rekrutacji i motywacji takich pracowników. O tym, jak duże jest to wyzwanie dowodzi tegoroczny raport agencji zatrudnienia Manowergroup, w którym aż 81 proc. firm narzeka na problemy z pozyskaniem odpowiednich kandydatów do pracy. W rezultacie hasłem przewodnim na kolejne lata może się stać reskilling, czyli przekwalifikowanie pracowników.
W trakcie debaty chcemy zapytać pracodawców:
• jakie umiejętności są im teraz najbardziej potrzebne?
• Których kompetencji najbardziej brakuje pracownikom i kandydatom do pracy – i jak firmy starają się temu zaradzić?
Z kolei przedstawicieli szkół wyższych zapytamy o to:
• w jaki sposób w rozwiązaniu problemu rosnącego deficytu talentów mogą pomóc uczelnie, które stoją teraz przed wyzwaniem z obu stron – bo w październiku na kampusy zawita pokolenie naznaczone przez lockdowny.
• Czy będą wprowadzane modyfikacje w programach studiów z zarządzania, marketingu, HR a może na każdym kierunku, bo być może wszędzie powinny się pojawić zajęcia z programowania i e-commerce…
W jaki sposób uczelnie i pracodawcy mogą opowiedzieć na wyzwania związane z reskillingiem?
Jak zachęcić więcej Polaków do „nauki przez całe życie”, bo bez niej będzie pogłębiać się deficyt kadr?
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rp.pl
Moderator: redaktor Marcin Piasecki, dziennik „Rzeczpospolita”
Uczestnicy:
Szukamy z panem ministrem Stefanem Krajewskim rozwiązań, które pozwolą nam na to, by nie zmniejszać kadry ARiMR...
Energetyka i obronność to dwie najważniejsze płaszczyzny współpracy między Polską i Francją w kontekście history...
Przed naszym krajem stoi kilka ważnych wyzwań związanych tak z zachowaniem konkurencyjności produkcji rolnej, ja...
Stabilne przepisy i przewidywalny popyt na innowacje mogą sprawić, że firmy będą chętniej inwestować w Polsce –...
Jesteśmy praktycznie jedyną firmą w Polsce, która na dużą skalę produkuje substancje czynne, czyli składniki lek...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas