Moderator: redaktor Marcin Piasecki, dziennik „Rzeczpospolita”
Uczestnicy:
• dr hab. Piotr Wachowiak, rektor SGH, prof. SGH
• dr Paweł Poszytek, dyrektor generalny, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
• Sebastian Stępak, CEO MSL CEE
„Rzeczpospolita” na Forum Ekonomicznym w Karpaczu 2024
Aktualizacja: 03.05.2025 09:12 Publikacja: 08.09.2021 09:25
Moderator: redaktor Marcin Piasecki, dziennik „Rzeczpospolita”
Uczestnicy:
• dr hab. Piotr Wachowiak, rektor SGH, prof. SGH
• dr Paweł Poszytek, dyrektor generalny, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
• Sebastian Stępak, CEO MSL CEE
• Alina Pszczółkowska, wiceprezes zarządu, AstraZeneca Pharma Poland
Do niedawna o cyfryzacji, automatyzacji gospodarki rozmawialiśmy w Polsce w kontekście bliżej nie określonej – ale niezbyt bliskiej – przyszłości, do której powinny się przygotowywać nasze dzieci. Wybuch pandemii sprawił jednak, że ta dość odległa przyszłość stała się rzeczywistością i już teraz wymaga zmian w firmach i na uczelniach. Ponad 1,5 roku życia z koronawirusem i ze zwiększonym nagle udziałem wirtualnej komunikacji, zdalnej pracy a także zdalnych zakupów wywołało poważne i chyba trwałe zmiany w zachowaniu konsumentów i w sposobie działania firm.
Na wirtualny marketing, sprzedaż online i całkowicie zdalną obsługę klienta muszą przestawić się nie przyszli, ale obecni specjaliści od sprzedaży czy marketingu. HR-owcy i menedżerowie muszą już trwale dostosować się do zarządzania zdalnymi, rozproszonymi zespołami, do rekrutacji i motywacji takich pracowników. O tym, jak duże jest to wyzwanie dowodzi tegoroczny raport agencji zatrudnienia Manowergroup, w którym aż 81 proc. firm narzeka na problemy z pozyskaniem odpowiednich kandydatów do pracy. W rezultacie hasłem przewodnim na kolejne lata może się stać reskilling, czyli przekwalifikowanie pracowników.
W trakcie debaty chcemy zapytać pracodawców:
• jakie umiejętności są im teraz najbardziej potrzebne?
• Których kompetencji najbardziej brakuje pracownikom i kandydatom do pracy – i jak firmy starają się temu zaradzić?
Z kolei przedstawicieli szkół wyższych zapytamy o to:
• w jaki sposób w rozwiązaniu problemu rosnącego deficytu talentów mogą pomóc uczelnie, które stoją teraz przed wyzwaniem z obu stron – bo w październiku na kampusy zawita pokolenie naznaczone przez lockdowny.
• Czy będą wprowadzane modyfikacje w programach studiów z zarządzania, marketingu, HR a może na każdym kierunku, bo być może wszędzie powinny się pojawić zajęcia z programowania i e-commerce…
W jaki sposób uczelnie i pracodawcy mogą opowiedzieć na wyzwania związane z reskillingiem?
Jak zachęcić więcej Polaków do „nauki przez całe życie”, bo bez niej będzie pogłębiać się deficyt kadr?
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rp.pl
Moderator: redaktor Marcin Piasecki, dziennik „Rzeczpospolita”
Uczestnicy:
W jubileuszowym X Europejskim Kongresie Samorządów w Mikołajkach uczestniczyło ponad 2800 gości. Kongres okazał...
Uczelnie, tak jak firmy, zarządzają majątkiem i zasobami ludzkimi. Wyzwania, jakie się z tym wiążą, stały się os...
Potrzebne są wspólne działania wszystkich interesariuszy związanych z internetem i wychowywaniem dzieci.
Joint action is needed from all stakeholders concerned with the internet and raising children.
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Trzeba wykorzystać dostępne dane i technologie, aby zapewnić pacjentowi szybszy dostęp do usług medycznych – mów...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas