Ranking oceniał firmy najlepiej komunikujące w Internecie o swoim społecznym zaangażowaniu. Indeks pozwalający na oceny liczony był już drugi raz.
Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporate Social Responsibility, czyli CSR) jest stosunkowo nowym zjawiskiem w naszej części Europy. Trend popularny wśród zachodnich przedsiębiorstw powoli trafia też do Polski. Chodzi o takie prowadzenie działalności gospodarczej, by oprócz zysku uwzględniać również wpływ firmy na społeczeństwo, środowisko, pracowników, klientów, dostawców itp.
Z badań Instytutu Partnerstwa Biznesu i Organizacji Pozarządowych BI-NGO wynika, że coraz więcej firm w Polsce wpisuje w swoją strategię sprawy związane z odpowiedzialnym biznesem i programami społecznymi.
– W stosunku do danych sprzed roku ich liczba wzrosła dwukrotnie – mówi Maciej Kozakiewicz, dyrektor Instytutu Partnerstwa Biznesu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. – Dziś 76, czyli 15 proc. spośród 500 największych polskich firm, umieszcza takie zapisy na stronach internetowych w swojej misji bądź wizji.
Więcej firm chwali się także za pośrednictwem Internetu swoim społecznym zaangażowaniem. W ubiegłym roku było ich 224, w tym – prawie 300 z listy największych 500 przedsiębiorstw w Polsce.