Druga co do wielkości spółka energetyczna w Polsce debiutowała na GPW 30 czerwca. Na działania promocyjne z tym związane wydała 2,9 mln zł.
Mimo to, jak wynika z sondażu GfK Polonia przeprowadzonego 24 – 28 czerwca (a więc przed debiutem firmy), o ofercie grupy energetycznej słyszało tylko 23 proc. Polaków. Były to głównie osoby z wyższym wykształceniem (40 proc.), w wieku 30 – 39 lat (33 proc.) – przede wszystkim pracownicy umysłowi (41 proc.) o dochodach przekraczających 3500 zł netto na gospodarstwo domowe (28 proc.).
– Biorąc pod uwagę ogólny odsetek inwestorów, sondażowy wynik wiedzy o ofercie nie jest zły – ocenia Piotr Łopaciuk, analityk Erste Group.
[wyimek]4,2 mld zł uzyskał Skarb Państwa dzięki sprzedaży akcji Tauronu[/wyimek]
O sprzedaży akcji Tauronu nie słyszało 82 proc. mieszkańców wsi, a w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców wskaźnik ten wyniósł 69 proc. Gorzej wyglądała sytuacja w samej Warszawie, gdzie o tym, że Skarb Państwa sprzedaje papiery energetycznego giganta, słyszało jedynie 26 proc. ankietowanych przez GfK Polonia.