Z kolei wskaźnik wyprzedzający wyniósł -24,7 pkt (wobec -27,2 pkt miesiąc wcześniej i -41,2 pkt rok wcześniej).
- W lutym 2010 r. odnotowano przede wszystkim poprawę ocen zarówno osiągniętych (w ostatnich 12 miesiącach) jak i oczekiwanych zmian w sytuacji gospodarczej kraju (w najbliższych 12 miesiącach), obecnego dokonywania ważnych zakupów dla gospodarstw domowych oraz oczekiwanych zmian w poziomie bezrobocia (w najbliższych 12 miesiącach" - głosi komunikat.
GUS zwraca uwagę na znaczną poprawę ocen zmian w sytuacji gospodarczej kraju oraz oczekiwanych zmian w poziomie bezrobocia, które były główną przyczyną zahamowania poprawy nastrojów konsumenckich społeczeństwa.
Badania koniunktury konsumenckiej są prowadzone z częstotliwością miesięczną od stycznia 2004 roku przez GUS i NBP. Wskaźniki mogą przyjmować wartość od -100 do +100 pkt (wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie). W lutym 2010 r. badanie przeprowadzone na próbie 1707 gospodarstw domowych