– Wdrożenie komitetów audytu w sektorze publicznym i prywatnym jest bardzo dużą szansą na poprawę stylu zarządzania, a w konsekwencji kondycji ekonomicznej i wizerunku całej administracji publicznej oraz sektora biznesowego – komentuje Arkadiusz Pieniący, prezes Stowarzyszenia Audytorów Wewnętrznych IIA Polska. – Tworzące się w sektorze publicznym komitety audytu mogą realnie pomagać ministrom w wypełnianiu zadań administracji. Zasadniczą sprawą jest jednak, aby osoby powoływane do komitetów audytu legitymowały się należytymi kompetencjami i doświadczeniem zawodowym – zaznacza.

Piotr Urban z PwC zwraca uwagę na to, że podstawowym wyzwaniem dla audytu wewnętrznego będzie nawiązanie odpowiednich relacji  z zarządem, radą nadzorczą i komitetem audytu spółki. Równie istotne będzie posiadanie odpowiednich zasobów ludzkich i kompetencji, z czym mogą mieć problem zwłaszcza mniejsze spółki.

[i]„Rz” była patronem medialnym konferencji[/i]