Bez wytryny w sieci ani rusz

Witryna internetowa jest najtańszym sposobem dotarcia do potencjalnego klienta

Publikacja: 09.09.2012 23:30

Bez wytryny w sieci ani rusz

Foto: Rzeczpospolita

Internet, szczególnie dla młodszego pokolenia, to podstawowe narzędzie komunikowania się ze światem. Coraz więcej osób zaczyna dzień nie od wypicia kawy czy wypalenia papierosa, ale od sprawdzenia w sieci, co się dzieje na świecie, jaka jest pogoda czy co robią ich znajomi z serwisów społecznościowych. Internet to również podstawowe narzędzie, jeśli chodzi o wyszukiwanie informacji o firmach czy usługach. Mało kto, szukając najbliższego szewca czy pizzerii, korzysta z książki telefonicznej. Najczęściej wchodzi do sieci i za pomocą wyszukiwarki błyskawicznie znajduje najbliższy obiekt. Statystyki pokazują, że w ten sposób postępuje już 90 proc. internautów.

Dlatego strona internetowa to w dzisiejszych czasach absolutna podstawa przy prowadzeniu biznesu, nawet najprostszego. Strona WWW to bowiem najszybszy i najskuteczniejszy sposób, by powiedzieć światu o swoim istnieniu i zaprezentować swoją ofertę. Jeśli przedsiębiorcy nie ma w sieci, to dla coraz większej części społeczeństwa to oznaka, że w ogóle nie istnieje.

Jeszcze kilka lat temu stworzenie i utrzymanie witryny internetowej wiązało się ze sporym, sięgającym kilku tysięcy złotych rocznie wydatkiem. Postęp technologiczny oraz rosnąca konkurencja sprawiły jednak, że cena za tego typu usługę spadła do zaledwie kilkuset złotych. Co więcej, w sieci można znaleźć też gotowe narzędzia, które pozwalają bezpłatnie, samodzielnie stworzyć stronę internetową i zawiesić ją w sieci. Trzeba jednak liczyć się z tym, że taka witryna będzie uboga w treści i nie do końca będzie odpowiadała potrzebom. Nie każdy ma ponadto czas i umiejętności, żeby zajmować się samodzielnym utrzymaniem strony.

Dlatego, rozpoczynając biznes i myśląc o własnej e-stronie, warto zwrócić się do wyspecjalizowanych firm, które zajmują się tworzeniem witryn WWW. W związku z tym, że budowa strony internetowej jest dość prostą operacją technologiczną, firm, które świadczą tego typu usługi, są tysiące. Często to niewielkie, kilkuosobowe podmioty (zwykle agencje marketingowe), a nawet pojedyncze osoby, które łącząc umiejętności graficzne i informatyczne, są w stanie tworzyć nawet bardzo złożone i rozbudowane projekty.

O kosztach związanych z budową witryny decyduje ilość informacji, które chcemy na niej zamieścić. Najprostsze, tzw. wizytówki, z reguły nie zawierają żadnych dodatkowych podstron. Można jednak na nich znaleźć logo firmy, adres zwykły i elektroniczny, kilka zdjęć lub grafik. Wizytówka znajdować się będzie w katalogu branżowym. Do tego należy doliczyć wydatki związane z umieszczeniem strony na serwerze (tzw. hosting).

Każda dodatkowa funkcjonalność wiąże się z nowymi wydatkami. Paleta możliwości jest ogromna. Strona może zawierać dodatkowe podstrony, mapkę pozwalającą trafić do siedziby firmy, formularze kontaktowe, filmy wideo czy oferować usługi e-commerce sprzężone z e-płatnościami.

Własna witryna internetowa

Zanim zamówisz stronę w sieci

1. Oszacuj budżet, jaki możesz przeznaczyć na e-stronę. Pamiętaj, że w przyszłości będziesz też musiał ponosić wydatki na jej utrzymanie oraz zmianę treści (nic tak nie szkodzi wizerunkowi jak nieaktualne dane).

2. Przygotuj informacje, które twoim zdaniem powinny znaleźć się w sieci, takie jak adres firmy i inne dane rejestrowe, logo, profil działalności, tematy podstron czy kilka zdjęć, które potwierdzają, że firma naprawdę działa.

3. Starannie wybierz firmę, której powierzysz budowę swojej strony internetowej. Nie kieruj się tylko ceną, bo narazisz się na ryzyko, że usługodawca za chwilę zniknie i zostawi twoją witrynę bez opieki. Poczytaj o nim opinie w sieci. Przejrzyj projekty, które zrealizował. Zobacz jakie ma referencje.

4. Poproś o wstępny kosztorys. Dokładnie ustal, za co płacisz i czego możesz oczekiwać. Nic tak nie psuje współpracy jak dodatkowe koszty, o których nie było wcześniej mowy.

Internet, szczególnie dla młodszego pokolenia, to podstawowe narzędzie komunikowania się ze światem. Coraz więcej osób zaczyna dzień nie od wypicia kawy czy wypalenia papierosa, ale od sprawdzenia w sieci, co się dzieje na świecie, jaka jest pogoda czy co robią ich znajomi z serwisów społecznościowych. Internet to również podstawowe narzędzie, jeśli chodzi o wyszukiwanie informacji o firmach czy usługach. Mało kto, szukając najbliższego szewca czy pizzerii, korzysta z książki telefonicznej. Najczęściej wchodzi do sieci i za pomocą wyszukiwarki błyskawicznie znajduje najbliższy obiekt. Statystyki pokazują, że w ten sposób postępuje już 90 proc. internautów.

Pozostało 83% artykułu
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Świat więcej ryzykuje i zadłuża się. Rosną koszty obsługi długu