Internet, szczególnie dla młodszego pokolenia, to podstawowe narzędzie komunikowania się ze światem. Coraz więcej osób zaczyna dzień nie od wypicia kawy czy wypalenia papierosa, ale od sprawdzenia w sieci, co się dzieje na świecie, jaka jest pogoda czy co robią ich znajomi z serwisów społecznościowych. Internet to również podstawowe narzędzie, jeśli chodzi o wyszukiwanie informacji o firmach czy usługach. Mało kto, szukając najbliższego szewca czy pizzerii, korzysta z książki telefonicznej. Najczęściej wchodzi do sieci i za pomocą wyszukiwarki błyskawicznie znajduje najbliższy obiekt. Statystyki pokazują, że w ten sposób postępuje już 90 proc. internautów.
Dlatego strona internetowa to w dzisiejszych czasach absolutna podstawa przy prowadzeniu biznesu, nawet najprostszego. Strona WWW to bowiem najszybszy i najskuteczniejszy sposób, by powiedzieć światu o swoim istnieniu i zaprezentować swoją ofertę. Jeśli przedsiębiorcy nie ma w sieci, to dla coraz większej części społeczeństwa to oznaka, że w ogóle nie istnieje.
Jeszcze kilka lat temu stworzenie i utrzymanie witryny internetowej wiązało się ze sporym, sięgającym kilku tysięcy złotych rocznie wydatkiem. Postęp technologiczny oraz rosnąca konkurencja sprawiły jednak, że cena za tego typu usługę spadła do zaledwie kilkuset złotych. Co więcej, w sieci można znaleźć też gotowe narzędzia, które pozwalają bezpłatnie, samodzielnie stworzyć stronę internetową i zawiesić ją w sieci. Trzeba jednak liczyć się z tym, że taka witryna będzie uboga w treści i nie do końca będzie odpowiadała potrzebom. Nie każdy ma ponadto czas i umiejętności, żeby zajmować się samodzielnym utrzymaniem strony.
Dlatego, rozpoczynając biznes i myśląc o własnej e-stronie, warto zwrócić się do wyspecjalizowanych firm, które zajmują się tworzeniem witryn WWW. W związku z tym, że budowa strony internetowej jest dość prostą operacją technologiczną, firm, które świadczą tego typu usługi, są tysiące. Często to niewielkie, kilkuosobowe podmioty (zwykle agencje marketingowe), a nawet pojedyncze osoby, które łącząc umiejętności graficzne i informatyczne, są w stanie tworzyć nawet bardzo złożone i rozbudowane projekty.
O kosztach związanych z budową witryny decyduje ilość informacji, które chcemy na niej zamieścić. Najprostsze, tzw. wizytówki, z reguły nie zawierają żadnych dodatkowych podstron. Można jednak na nich znaleźć logo firmy, adres zwykły i elektroniczny, kilka zdjęć lub grafik. Wizytówka znajdować się będzie w katalogu branżowym. Do tego należy doliczyć wydatki związane z umieszczeniem strony na serwerze (tzw. hosting).