Grupa Wyszehradzka wspólnie powalczy o turystów

Prowadzenie wspólnych działań marketingowych na rynkach azjatyckich oraz pozyskiwanie środków z nowej perspektywy budżetowej UE na lata 2014-2020, to główne założenia współpracy państw Grupy Wyszehradzkiej w ramach rozwoju turystyki.

Publikacja: 21.03.2013 16:36

Podczas spotkania we Wrocławiu ustalone zostały rynki turystyczne, na których wszystkie kraje Grupy postrzegają się, jako partnerzy i chcą wspólnie promować cały region. - Takimi obszarami są z pewnością rynki pozaeuropejskie, z których turyści przyjeżdżając do Europy odwiedzają kilka krajów. Wspólne działania promocyjne miałyby objąć m.in. Chiny, Japonię, Indie, azjatycką część Rosji, ale także Amerykę Południową - mówi Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu w ministerstwie sportu i turystyki.

Wśród działań przewidzianych na 2013 r. wymieniono m.in. organizację wspólnych stoisk na turystycznych targach międzynarodowych, prowadzenie wspólnej strony internetowej, wydawanie wspólnych publikacji o tematyce turystycznej oraz organizację warsztatów.

W trakcie spotkania omawiane były m.in. możliwości realizacji wspólnych projektów w ramach nowej perspektywy budżetowej UE na lata 2014-2020. Sobierajska przyznała, że choć w perspektywie tej nie uwzględnia się wprost turystyki w priorytetowych jedenastu celach tematycznych, to jednak odnoszą się one m.in. do problematyki zwiększania zatrudnienia czy do zagadnień dziedzictwa kulturowego.

- To wszystko są obszary, gdzie można wpisać programy związane z turystyką, bo to gospodarka turystyczna wpływa na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw oraz jest jedną z tych dziedzin, która generuje nowe miejsca pracy w UE - podkreśliła.

Tegoroczny budżet na wspólne działania członków GW w dziedzinie turystyki wynosi ok. 500 tys. euro, ale Sobierajska zaznaczyła, że wszystkie te działania są dodatkowo wzmacniane przez indywidualne programy realizowane przez poszczególne państwa. - Podczas spotkania wybrzmiała jednak potrzeba, aby kwota ta uległa zwiększeniu - dodała.

Grupa Wyszehradzka, w skład której wchodzą Polska, Węgry, Czechy i Słowacja, powstała w lutym 1991 r., a jej celem była współpraca z UE oraz Sojuszem Północnoatlantyckim w kwestii przystąpienia czterech krajów ją tworzących do UE i NATO.

Podczas spotkania we Wrocławiu ustalone zostały rynki turystyczne, na których wszystkie kraje Grupy postrzegają się, jako partnerzy i chcą wspólnie promować cały region. - Takimi obszarami są z pewnością rynki pozaeuropejskie, z których turyści przyjeżdżając do Europy odwiedzają kilka krajów. Wspólne działania promocyjne miałyby objąć m.in. Chiny, Japonię, Indie, azjatycką część Rosji, ale także Amerykę Południową - mówi Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu w ministerstwie sportu i turystyki.

Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Świat więcej ryzykuje i zadłuża się. Rosną koszty obsługi długu