Dla polskich konsumentów niska cena liczy się bardziej niż kwestie etyczne – wynika z raportu "BeCAUSE It Matters" analizujący stosunek konsumentów do kwestii związanych ze zrównoważoną konsumpcją i odpowiedzialnym biznesem.
Wyniki sondażu przeprowadzonego w Polsce wskazują, że choć na naszym rynku istnieje duża grupa deklarowanych odpowiedzialnych konsumentów, dla wielu to atrakcyjna cena ma kluczowe znaczenie przy dokonywaniu wyborów zakupowych.
Z raportów przeprowadzonych w 20 krajach na całym świecie wynika, że choć cena nadal jest dla konsumentów bardzo ważna, to można zauważyć trend, który wskazuje, że przy dokonywaniu finalnych wyborów zakupowych, to konsumenci zaczynają przykładać coraz większą wagę do odpowiedzialnych zachowań marek.
Potwierdzają to zebrane opinie wskazujące, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy konsumenci wybrali jedną markę kosztem innej ze względu na jej większą odpowiedzialność społeczną lub środowiskową. W Polsce zadeklarowało tak 27 proc. respondentów, z czego 22 proc. stwierdziło, że dokonywało takich wyborów często, a 5 proc. ? zawsze.
Wyniki na podobnym poziomie osiągnięto także w takich europejskich krajach, jak: Francja, Niemcy, Włochy czy Hiszpania.