Oblubienica króla Bollywood

Kajol jest jedną z najpopularniejszych aktorek w Indiach. Razem z Shah Rukh Khanem stworzyli na ekranie parę wszech czasów. Wspólnie zagrali w siedmiu filmach

Publikacja: 22.04.2010 21:37

Kajol Devgan uchodzi nie tylko za jedną z najpiękniejszych bogiń Bollywood. Jest najlepszą aktorką s

Kajol Devgan uchodzi nie tylko za jedną z najpiękniejszych bogiń Bollywood. Jest najlepszą aktorką swego pokolenia

Foto: Fotorzepa

Piękna Kajol gra zwykle kobiety, dla których mężczyźni są gotowi do największych poświęceń. W „Nazywam się Khan” wcieliła się we właścicielkę salonu fryzjerskiego Mandirę. To dla niej Shah Rukh Khan jako Rizvan przemierza Stany Zjednoczone, by się spotkać z prezydentem. W ten sposób chce udowodnić ukochanej swe oddanie i pokazać światu, że nie wszyscy muzułmanie są terrorystami.

[srodtytul]Tylko przyjaźń [/srodtytul]

Nie pierwszy raz się dla niej poświęca. W „Żonie dla zuchwałych” tak zawróciła mu w głowie, że z lekkoducha przeistoczył się w statecznego Hindusa. W „Czasem słońce, czasem deszcz” przeciwstawił się tradycji i surowemu ojcu, by pojąć ją za żonę.

Kajol ma w kinie indyjskim wyjątkową pozycję, bo dopełnia wizerunku Shah Rukh Khana – jest oblubienicą króla Bollywood. Dlatego w powszechnym przekonaniu powinni być razem nie tylko na ekranie, ale także w życiu prywatnym. Na stronie internetowej aktorki pojawiła się nawet ankieta na ten temat. Jednak w rzeczywistości Kajol jest żoną innego gwiazdora. W 1999 roku wyszła za mąż za Ajaya Devgana. Z Shah Rukh Khanem łączy ją jedynie przyjaźń i praca na planie.

– Kajol jest otwarta na sugestie i uwagi innych – komplementuje koleżankę Khan. – To wspaniała cecha u tak doświadczonej aktorki jak ona. Nasza przyjaźń jest bezcenna, bo możemy spierać się i wymieniać opinie na różne tematy bez obawy, że ktoś kogoś urazi.

– Khan ma wspaniałe poczucie humoru – rewanżuje się Kajol. – Podziwiam styl jego pracy i subtelność.

Między nimi musi być chemia i poczucie jedności, skoro niedawno spotkali się na planie siódmego wspólnego filmu – animacji „Koochie Koochie Hota Hai”. Jednak wiele ich także różni. Kajol – w przeciwieństwie do Khana – pochodzi z rodziny o znacznych wpływach w indyjskim kinie.

Urodziła się w 1975 roku w Bombaju. Jej matka Tanuja jest znaną nad Gangesem aktorką. Zmarły w 2008 roku ojciec Shomu Mukherjee był producentem i reżyserem. Ciocia Nutan ma na koncie pięć nagród Filmfare za najlepsze role kobiece. A babcia Shobna Samarth i prababcia Rattan Bai były gwiazdami w początkowej erze Bollywood.

Kajol ma więc aktorstwo we krwi. Szkołę rzuciła już, mając 16 lat. W 1992 roku zadebiutowała na dużym ekranie w „Bek-hudi”. Zagrała Radhikę, Hinduskę, dla której rodzice zaplanowali małżeństwo w Kanadzie. Dziewczyna jest posłuszna ich woli do czasu, gdy spotka na swojej drodze prawdziwą miłość. Film nie odniósł kasowego sukcesu, ale mimo to Kajol zwróciła na siebie uwagę bollywoodzkich producentów.

[srodtytul]Wzór dla kobiet[/srodtytul]

W następnym roku została obsadzona u boku Shah Rukh Khana w „Ryzykancie”. To był wspólny początek ich drogi na szczyt.

Od tego czasu Khan zagrał w kilkudziesięciu produkcjach. Kajol grywa o wiele rzadziej. – Decyduję się na ciężką pracę i rozłąkę z rodziną tylko wtedy, gdy film mnie zaciekawi i zainspiruje – podkreśla. Starannie dobiera repertuar. – Jestem bardzo wybredna i grymaśna, jeśli chodzi o role. Dużo zależy od tego, czy jestem w stanie znaleźć wspólny język z reżyserem. Jeśli nie łączy nas silna więź, to nie wystąpię przed kamerą niezależnie od jakości scenariusza filmu.

W 2001 roku wycofała się z aktorstwa i poświęciła życiu domowemu. Dwa lata później urodziła córeczkę Nysę. W Indiach stanowi wzór dla kobiet. Jest podziwiana za oddanie rodzinie i przywiązanie do dziecka. W marcu wygrała plebiscyt na najlepszą synową w Bollywood.

Kajol wykorzystuje popularność podczas kampanii charytatywnych. Uświadamia Hinduskom, że nie muszą być zależne od mężczyzn. – Oni wierzą, że są od nas silniejsi – mówi. — Ale kiedy przychodzi co do czego, kobiety potrafią pokazać swoją siłę. Może nie są w stanie przenieść ciężkich drzwi, ale mogą doprowadzić mężczyzn na skraj szaleństwa!

Na ekran wróciła w 2006 roku w filmie „Fanaa”. Ten melodramat rozgrywający się w górzystych plenerach Kaszmiru ma szczególne znaczenie dla fanów bollywoodzkiego kina w Polsce. Zdjęcia kręcono pod Giewontem w zasypanej śniegiem Dolinie Chochołowskiej. Kajol wykazała się nie lada odpornością. Twórcy, mimo minusowej temperatury, kazali jej paradować przed kamerą w zwiewnym sari. Zziębnięta aktorka mężnie zniosła ciężką próbę. A dziennikarzy zapewniła, że jeszcze kiedyś wróci do Polski.

Piękna Kajol gra zwykle kobiety, dla których mężczyźni są gotowi do największych poświęceń. W „Nazywam się Khan” wcieliła się we właścicielkę salonu fryzjerskiego Mandirę. To dla niej Shah Rukh Khan jako Rizvan przemierza Stany Zjednoczone, by się spotkać z prezydentem. W ten sposób chce udowodnić ukochanej swe oddanie i pokazać światu, że nie wszyscy muzułmanie są terrorystami.

[srodtytul]Tylko przyjaźń [/srodtytul]

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Film
Mastercard OFF CAMERA: Kraków zalany słońcem i ciekawymi filmami
Film
Największe katastrofy finansowe Hollywood ostatnich miesięcy. Na liście gwiazdy
Film
Nieznane wywiady papieża Franciszka
Film
Bono gwiazdą Cannes. Na festiwalu odbędzie się premiera dokumentu o muzyku U2
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Film
Film o kocie, który ucieka po gigantycznej powodzi, podbił świat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne