Reklama

Walka o lajki podczas Złotych Globów

Dziś w nocy zostaną wręczone Złote Globy. Nie tylko ludzie kina będą czekali na nagrody.

Aktualizacja: 11.01.2015 18:18 Publikacja: 11.01.2015 16:05

Walka o lajki podczas Złotych Globów

Foto: AFP

Prestiżowe statuetki zostaną przyznane po raz 72. W kategorii filmów nieanglojęzycznych do walki staje m.in. polska „Ida" i to na wiadomość o wielce prawdopodobnym sukcesie tego tytułu będą czekały polskie media. Jednak na świecie Złote Globy oraz wiele innych liczących się nagród to znakomita okazja do kreowania własnego wizerunku. Także w mediach społecznościowych.

Każda okazja jest dobra

Na Twitterze i Facebooku najpopularniejsze profile należą do muzyków. Aktorem, który aktualnie przyciąga najwięcej fanów jest Vin Diesel, jeden z gwiazdorów kina akcji. Jego fanpage na FB zgromadził blisko 90 mln polubień, co daje mu 9. miejsce na liście najpopularniejszych profili. Niżej w tej klasyfikacji jest seria filmów o Harrym Potterze (miejsce 17. i ponad 76 mln lajków), aktor Will Smith (miejsce 19. i 75,2 mln) oraz „Simpsonowie" (pozycja 20., 75,1 mln).

Jednak miejsce na liście to nie wszystko, siła rażenia społeczności jest tak wielka, że liczy się każdy tysiąc lajków. Facebook zdaje sobie z tego sprawę i tym bardziej inwestuje w utrzymywanie popularności.

Podczas tegorocznych Złotych Globów zostanie zaprezentowana specjalna przestrzeń, z której gwiazdy będą mogły bezpośrednio komunikować się ze swoimi fanami. Przedsięwzięcie nazwano „The Facebook Lounge", ma być to wydzielona część tradycyjnego czerwonego dywanu, po którym osoby znane i bohaterowie wieczoru wkraczają na salę.

W przypadku Globów jest to od lat hotel Beverly Hilton w dzielnicy Beverly Hills w Los Angeles. Na specjalnie przygotowanym facebookowym terenie będzie można nagrywać krótkie video i odpowiadać na pytania zadawane przez fanów za pośrednictwem serwisu. Materiały znajdą się następnie na fanpage'ach nagród, telewizji NBC, która transmituje wydarzenie oraz na stronie śniadaniowej audycji „Today Show" także z NBC.

Reklama
Reklama

Celebryci także będą mogli udostępniać filmiki na własnych fanpage'ach. Do kompletu facebookowa ofensywa podczas Złotych Globów zostanie wzbogacona o odsłonę w serwisie Instagram. Znana fotograf mody, Ellen von Unwerth przygotuje serię zdjęć laureatów tegorocznych nagród. Niektóre z kadrów zostaną wyemitowane od razu podczas transmisji z filmowego wieczoru, pozostałe trafią na instagramowy profil Globów.

Strategia Facebooka jest prosta – materiałów dla fanów ma być dużo, mają być szybko zamieszczane oraz mają oferować to, czego nie będzie można znaleźć nigdzie indziej. To ostatnie jest szczególnie trudnym zadaniem w dobie mediów społecznościowych, gdy nawet najmniej istotne informacje obiegają świat z prędkością światła. Najpopularniejszy serwis social media chce jednak pokonać swojego konkurenta, Twittera.

Nie można dopuścić do powtórki sprzed roku

Zadanie jest poważne, ponieważ Twitter dostał kilka dni temu nagrodę Emmy. Statuetki są nie mniej prestiżowe niż Złote Globy czy Oskary, jednak dotyczą przemysłu telewizyjnego i przyznaje się podczas kilku ceremonii w ciągu roku. Te najbardziej popularne dotyczą produkcji nadawanych w najlepszych pasmach w ciągu dnia w TV, wśród pozostałych można znaleźć także Emmy dla technologii i rozwiązań cyfrowych, które najlepiej przysłużyły się w danym roku telewizji.

W tym roku podczas ceremonii wręczenia nagród 8 stycznia w innym prestiżowym hotelu (Bellagio) w Los Angeles technologiczne Emmy dostał właśnie Twitter. W poprzednich latach nagradzano m.in. Apple, Roku, Microsoft, Sony i TiVo, jednak do tej pory Facebook wyróżnienia nie dostał.

O społecznościowego odbiorcę trzeba zatem powalczyć ze zdwojoną siłą. Inaczej całkowicie przestawi się na Twittera i to przy jego pomocy będzie chciał na gorąco dzielić się najnowszymi zdjęciami i informacjami o tym, kto wygrał, a kto odpadł pomimo dużej liczby nominacji podczas kolejnego ważnego wieczoru.

Facebook nie może pozwolić sobie na zmarnowanie ogromnego potencjału spoczywającego w ponad miliardzie użytkowników na całym świecie. Mark Zuckerberg obiecał w postanowieniu noworocznym na 2015 rok, że będzie więcej czytał. Na pewno zna zatem najnowsze raporty ze statystyk swojej branży. Nie może dopuścić, by to Twitter podobnie jak podczas ubiegłorocznych Oscarów zgarnął mu sprzed nosa filmowy wieczór przy pomocy jednego pozowanego zdjęcia. W 2014 po rozdaniu nagród Akademii cały świat mówił o „selfie", jakie prowadząca show - Ellen de Generes zamieściła na bieżąco na swoim profilu na Twitterze. Akcję przeprowadzono wtedy razem z Samsungiem.

Film
Rzeź w konstancińskiej rezydencji, czyli pechowe „13 dni do wakacji"
Patronat Rzeczpospolitej
Znamy zwycięzców 19. BNP Paribas Dwa Brzegi
Film
Żubr świadkiem krwawych wydarzeń. Finał Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
Film
Nie żyje reżyser Jerzy Sztwiertnia
Film
„To był tylko przypadek”: Co się dzieje, gdy do władzy wracają przestępcy
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama