Reklama

Barbara Hollender poleca nowości na DVD

Dzisiaj dwa filmy, które stały się wydarzeniami ubiegłorocznego festiwalu w Cannes: „Dogman” Matteo Garrone’a wydany przez M2 Films oraz „Climax” Gaspara Noe wydany przez Gutek Film.

Aktualizacja: 16.03.2019 08:49 Publikacja: 16.03.2019 08:45

Kadr z filmu "Dogman"

Kadr z filmu "Dogman"

Foto: materiały prasowe

„Dogman” to kino potwornie bolesne, rozprawa na temat relacji dobra i zła, ale też na temat korzeni gwałtu. Główny bohater grany przez Marcello Fonte jest małym, niepozornym człowiekiem. Jego małżeństwo rozpadło się, liczy się dla niego tylko córka. I psy. Marcello prowadzi zakład, gdzie je kąpie, strzyże, obcina paznokcie. Po prostu o nie dba i wszystkie te zwierzaki kocha. Po pracy czasem gra z sąsiadami w piłkę, czasem z nimi pogada. I zbiera pieniądze na kolejne, piękne, dalekie wycieczki z córką.
Ale Marcello ma przyjaciela. Faceta, którego boją się wszyscy. Olbrzyma wciągającego kokę, bijącego na odlew, niszczącego wszystko i wszystkich, którzy stają mu na drodze. On sam zresztą też, mimo swej dobroci, nie jest aniołem – na wycieczki z córką nie zarobiłby myciem psów, więc po cichu handluje narkotykami. I kryje Simoncino. Jednak gdy „przyjaciel” zdradzi go i wykorzysta, wzbiorą w nim gniew i chęć zemsty.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Film
Zastaw się, a postaw się, czyli drugi sezon „1670”
Film
Robert Redford nie żyje. Miał 89 lat. Pożegnanie z gwiazdą
Film
„Metropolis" i „Doktor Mabuse". 20. edycja Święta Niemego Kina im. Anny Sienkiewicz-Rogowskiej
Film
„Franz Kafka” Agnieszki Holland polskim kandydatem do Oscara
Film
„Teściowie 3”. Podzielona Polska na chrzcinach
Reklama
Reklama