Barbara Hollender poleca nowości na DVD

Dzisiaj dwa filmy, które stały się wydarzeniami ubiegłorocznego festiwalu w Cannes: „Dogman” Matteo Garrone’a wydany przez M2 Films oraz „Climax” Gaspara Noe wydany przez Gutek Film.

Aktualizacja: 16.03.2019 08:49 Publikacja: 16.03.2019 08:45

Kadr z filmu "Dogman"

Kadr z filmu "Dogman"

Foto: materiały prasowe

„Dogman” to kino potwornie bolesne, rozprawa na temat relacji dobra i zła, ale też na temat korzeni gwałtu. Główny bohater grany przez Marcello Fonte jest małym, niepozornym człowiekiem. Jego małżeństwo rozpadło się, liczy się dla niego tylko córka. I psy. Marcello prowadzi zakład, gdzie je kąpie, strzyże, obcina paznokcie. Po prostu o nie dba i wszystkie te zwierzaki kocha. Po pracy czasem gra z sąsiadami w piłkę, czasem z nimi pogada. I zbiera pieniądze na kolejne, piękne, dalekie wycieczki z córką.
Ale Marcello ma przyjaciela. Faceta, którego boją się wszyscy. Olbrzyma wciągającego kokę, bijącego na odlew, niszczącego wszystko i wszystkich, którzy stają mu na drodze. On sam zresztą też, mimo swej dobroci, nie jest aniołem – na wycieczki z córką nie zarobiłby myciem psów, więc po cichu handluje narkotykami. I kryje Simoncino. Jednak gdy „przyjaciel” zdradzi go i wykorzysta, wzbiorą w nim gniew i chęć zemsty.

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Film
Bono specjalnie dla „Rzeczpospolitej": U2 pracuje nad nową płytą
Film
Zaskakujący zwycięzcy Millenium Docs Against Gravity. Jeden z szansą na Oscara
Film
Cannes’25: Tom Cruise walczy z demonem sztucznej inteligencji i Rosjanami
Film
Festiwal w Cannes oficjalnie otwarty. Nagroda za całokształt twórczości dla Roberta De Niro
Film
Cannes 2025: Trump kontra europejskie kino